Marihuana , alkohol
David
Prajem dobry den . Asi pol roka pravidelne kurim travu( tak 3krat do tyzdna) a pijem tvrdy alkohol ( asi 0,5l za dva tyzdne ) Nemal som ziadne zdravotne problemi Teraz pred 2 mesiacami zacali problemi zo zalukom , hned ako sa trochu najem tak mi pride strasne zle od zaludku a hned musim ist na zachod na velku (proste dostanem asi na hodinu hnacku ) . Mam problem sa najest niekedy mi je zle aj ked nic nejem . zacalo to ked som si v jednom bare objednal alzirsku kavu . Ked som vypil asi tak polovicku , musel som ist hned na velku ale vtedy to bolo take zle ze som nestihol doutekat ani domov. Mam podozrenie ze mi do tej kavy nieco dali a stoho mam tie problemy. Je to mozne ze mam stoho taketo problemy ? co mi tam mohli dat ? Neviem si stim rady hovoril som tom otcovi a ten ma zobral k doktorke ale ta povedala este pred mesiacom ze je to brusna chripka . dala mi nejake lieky ale tie nepomohly . Tak teraz mam ist na dva tizdne do Bratislavy na testy . tam sa mi ale moc nechce ist . neviete poradit co to môze byt , alebo mi dat na to dake lieky ?? (môzem si zohnat hocico to by nebol problem ) Vopred dakujem za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle mého to spíše nemá souvislost s drogami. Spíše bych uvažoval buď nějaké narušení rovnováhy střevní mikroflory - ve střevě žijou mraky bakterií, které nám zajišují, aby trávení správně fungovalo a některé další funkce. Pokud ty bakterie zmizí, nebo se jejich poměr nějak poškodí, je z toho průjem jako řemen a další obtíže. Dá se na to i umřít. Taky by se mohlo jednat o nějakou alergickou reakci - tam by se teoreticky mohla uplatnit i ta marihuana, ale vzhledem k tou že jí kouříte, tak by se to spíše projevilo tím, že se budete dusit. A na to byste si asi stěžoval víc. :-) No pak mě napadají nějaká onemocnění typu ulcerózní kolitida, Crohnova choroba, ... Všechno jsou to celkem těžká onemocnění trávícího traktu - asi by je bylo třeba vyloučit - osobně s tím mám dost málo zkušeností, my psychiatři léčíme spíše halucinace, než průjem. :-) Ale myslím, že právě obava z takovýchhle různých dosti blbých variant vedla vaši lékařku k tomu, že vás posílá do Bratislavy. Ono se totiž v nedicíně vždycky napřed má uvažovat to nejhorší - protože když to bude nějaká blbina, tak se nic vlastně neděje. Pacient prodělá sice různá, někdy nepříjemná vyšetření ale vyloučí se vážné varianty. Kdyby se nevyloučili - mohlo by se stát, že se na to přijde, až když je pozdě. No ještě existuje varianta, že to je psychického původu - vyvolané nějakým stresem, ... To by pak s drogama souvislost mít mohlo. Ale tuhle variantu bych uvažoval až nakonec. P.s. Pokud chcete radu - jeďte na ta vyšetření, na samoléčbu v téhle situaci zapomeňte - je to dost riskantní nápad. A nejspíš vám nepomůže. No, kdyby bylo třeba, napište. A držím vám palce. :-)