Pervitin a tráva
sybyla
Dobrý den p.Geblerová,,,,tak Vám opět píšu.Doufám,že nevadí,že stále otravuju,ale jste moje vrba a mám alespon pocit,že to semnou někdo sdílí.Tak u nás se situace úplně vyhrotila.Patrik absolutně nedbá ničeho a dál fetuje a dělá si co chce.Vydrží tak 2-3 dny doma a pak jde opět ven a dá si.Doma teda nějak nevyvádí,nedělá nějaký zvláštní binec,ale když s ním chci hovořit o dané situaci a ptám se proč opakovaně porušuje to co slíbil,je drzý,nebo řekne,že nechce nic poslouchat.Nechám ho tedy a nevšímám si ho,,,,,,občas promluví,když něco chce a když vlastně já nezačnu konverzaci o problému,tak on se vlastně ani nesnaží se o tom bavit,,,je zticha.Včera mu přišel doporučený dopis,že dluží 20 tisíc na leasingové smlouvě na kolo a že to musí do konce prosince zaplatit,,,,připadá mi,vlastně už dávno jsem si všimla,že když se vyskytne nějaký takový problém,tak pak udělá vždy hovadinu.Asi by nikam neodešel,ale on nedokáže asi čelit žádným problémům a asi když si uvědomí důsledky toho,co napáchal,tak nevydrží a řeší to po svém,,,,to je drogou.Přitom ví,že kdyby za mnou přišel a promluvil si a řekl třeba,,,,,,hele mami,mám problém se splácením,bude průser,jak to mám udělat,,,,,ví,že bych pomoha a poradila.I když mu vlastně nepřímo radím stále,,,když něco proved,tak třeba nadhodím co bych udělala já na jeho místě a tak.Všimla jsem si taky,že je vyvedený z toho,že ta dívka se mu najednou dokáže vzepřít,že ho pošle pryč.Vyčítá mi to,že taková nebyla,že to má z mých rad,že byla poslušná.Já mu řekla,že je dobře,že se konečně ozve,že si nenechá vše líbit,že není jeho otrok,že byla hloupá,ne poslušná,,,proč po druhým vyžaduje poslušnost,když je sám neskutečně drzý a nenechá si do ničeho mluvit.Povím vám na rovinu p.Geblerová,že už to vše nechám na něm,,,,at si teda žije jak chce po svém a nebudu už dělat kompromisy,,,žádné.Nemá to význam,protože je to zbytečné a pro mě strašně vysilující,,,není nikde moc vidět,že by litoval,že by chtěl něco změnit,,,nesnaží se,nemá zájem.Já přesto všechno ale věřím,že někde hluboko v něm je schopnost přestat a změnit se,jen asi nemá ted chut něco měnit a asi i drogy mu pošramotily do jisté míry schopnost rozeznávat míru odpovědnosti za to co dělá,,,asi ho nějakým zoůsobem opět omlouvám,ale nedokážu člověka jen tak odkopnout a kort když je to dítě,,,,jen ho nechám,at se ve svých problémech utápí sám,,,nemusí je mít,,,dělá si je sám a ví,že by stačilo slovo,že chce pomoct a udělala bych maximum,ale ted momentálně mu nevěřím ani pozdrav a je na něm co s ním bude dál.Po novém roce ho nechám manželem slušně vyhodit,jestli nepřispěje a zbohem,,,,,,i když muž nevidí řešení v tom,že ho vyhodíme,,,říká že by bylo dobrý,aby se šel léčit,nebo šel k psychologovi,,,jenže jak ho tam dostat?Patrik je velice sobecký člověk,který nehledí ani do leva,ani do prava,,,,jen využívá momentálních situací a snaží se z nich těžit.Opět si prodal i to málo co měl,,,,,je mi už trapně o tom psát dokola,,,je to jak na kolotoči.Doma se teda snaží dodržovat naše denní zvyklosti jak je děláme,,,,problém je v tom,když začnu mluvit o tom,že bychom měli něco dělat,,,,,pak je vujgární a drzý,,,,řekl mi doslova,že mám vymrdanou hubu,že mě nemůže poslouchat,at mu dám pokoj,,,,říkala jsem mu,že je teda dost nechutný,že si po tom všem ještě dokáže vyskakovat a takhle urážet mámu za to vše,,,,je mu to jedno,,,říká mi horší věci a já mu pak vždy prominu i tohle a toto byly mé velké chyby,,,nikdy jsem neměla nechat jen tak tyto urážky,,,když já si pak říkala,že byl sjetej,ale on to použije i když není,Večer odešel a ve dvanáct hodin v noci zazvinil,já mu hodila klíče z balkonu,,,on je sebral,odemykal si vchod,ale nahoru už domu nedošel,,,,takže není doma a klíčenku bez klíčů hodil do schránky a je venku,,,podotýkám že je ve svtříku,,nemá bundu,nic.Tak mi teda řekněte,jestli se dá ještě tohle snášet,,,,nemám sil a asi se zhroutím co nejdřív,,,,,,,budu končit.Dnes jdu s kámoškama na super večer do divadla na nějakou šou,,,,dcera jde spát k sestře,muž jde na noční a mě je úplně fuk kde skončí Patrik.Nebudu sedět doma a čekat na jeho sjetej příchod,,,,,,,bude holt muset tam kde byl,,,,nebudu si kazit večer,,,kvůli němu už né.Kamarádky mi koupili vstupenku a zavolali,tak jsem ráda,že vypadnu,,,,krásnej den přeji a díky za vytrvalost při čtení mých dlouhých dopisů,Mějte se Alena.

Odpověděl:
Dobrý den Aleno, píšu Vám po dlouhé době, a nevím, co všechno se u Vás změnilo, nicméně bych Vám ráda odpověděla na Váš dopis. Samozřejmě mi vůbec nevadí, že píšete. Pokud to pro Vás má nějaký význam, tak jsem jedině ráda. Pokud Vám to takhle stačí... Mrzí mě, že ta situace, která vypadala zpočátku slibně, se teď vyhrotila a dovolím si říct - vrátila trochu do starých kolejí. Musí to být pro Vás určitě těžké, vidět, že si Váš syn nenechá od Vás poradit a že se sám ničí. A tak si myslím, že není rozhodně lehké rozhodnout se, že to opravdu necháte na něm. Máte už tu zkušenost, že ustupování nikam nevede a je vysilující. Také s Vámi souhlasím, že "někde hluboko v něm je schopnost přestat a změnit se, jen asi nemá ted chuť něco měnit". Možná to bude znít drsně, ale často se stává, že ta "chuť" přijde teprve až s tím, když si sám "sáhne na dno". Teprve potom lidem užívajícím drogy může dojít, že tudy cesta asi nepovede a jsou ochotni začít sami něco dělat pro to, aby šli třeba do léčby. Do té doby vlastně ani nic moc měnit nemusí, když jen tak "proplouvají". Chápu Vás, že Patrika nechcete "odkopnout" - vždyť je to Váš syn. A o tom to ani snad není. Ale to, že rodič plní důsledně to, co říká, není podle mě odkopnutí. Už jsem Vám to asi psala, ale myslím, že je důležité rozlišovat odmítnutí člověka a odmítnutí drogy. A taky přece musíte myslet i na sebe, svojí dceru a manžela. To, že byste Patrika pořád dokola omlouvala a všechno mu promíjela, by mu nepomohlo... Nemusíte se cítit trapně, že to píšete pořád dokola. Zajímá mě, jak se situace u Vás doma vyvíjí. Určitě je pravda, že by bylo fajn, kdybyste to nemusela psát dokola, kdyby se něco začalo dít a hýbat pozitivním směrem. To všechno je ale "běh na dlouhou trať"... Tak vydržte!