TESTY NA DROGY
Ahoj. Mám problém a nevím co dělat...Rodiče mě chtějí po novém roce dát testovat na drogy. Myslím, že nejspíše z moči. Je jasný že drogy nekdy užívám. 3-4 do měsíce někdy méně, jak kdy kouřím marihuanu(ne dlouho vždy mám přestávky na 2-3 měsíce, ale od prázdnin je to tak 3 do měsíce , jak už sem psala.).Pervitin sem měla asi čtyřikrát o prázdninách, dvakrát od září do listopadu,dávky nejvíce za 500kč a to v době dvou dnů.Jenorázově by mě to asi zabilo :o). Extázi beru tak 1-3(je to už velke množství?? Asi ano.. :o( ) někdy když s kámošema vyrazíme na party. To je tak jednou za měsíc dva...Zní to blbě když to teď po sobě čtu a nevím zda mi s tím budete moci poradit. Ale chtěla bych vědět když podstoupím ty testy na začátku února či v lednu zda se něco pozná když už abstinuji od začátku prosince. Četla sem,že pervitin vydrží v moči nejvíce týden,marihuana i měsíc ale u MDMA nevím...Prosím poraďte. Strašně moc bych rodiče zklamala a to nechci.

Odpověděl: Bára Orlíková
Kdyz skutecne vydrzite abstinovat do ledna, tak budou testy jiste negativni. MDMA se da detekovat ze vzorku moci cca stejne dlouho jako pervitin. U THC je to opravdu delsi doba, jak sama vite, ktera zavisi predevsim na intenzite predchoziho uzivani konopnych drog, ale muze se pohybovat radove v tydnech. Ovsem ve vasem pripade by doba nemela presahnout dva az tri tydny po poslednim uziti. Kazdopadne nejde jen o to, jak to skoulet s rodici, aby na nic neprisli, ale taky o to, ze uzivani drog ma sva rizika i tehdy, kdyz vam na jejich uzivani nikdo neprijde. Konkretne bych vam velmi vyrazne doporucovala vybodnout se na experimenty s pernikem, driv nez vam to privodi vaznejsi potize. S tou extazi - nejsem si jista, zda jsem spravne pochopila, ze berete jednu az tri tablety na jedne party - ale myslim, ze zkonzumovat tri tablety najednou je jednak nebezpecne a jednak nesmyslne (ucinek uz to moc nezvedne, je to skoro stejne jako byste si vzala jednu, akorat negativnich priznaku muze byt vic...). Koureni marihuany ma sice take sva rizika, nicmene ve srovnani napr. s pervitinem jiste mene vyrazna. Takze doufam, ze testy dobre dopadnou a zkuste byt na sebe opatrnejsi - ten pernik zkuste vynechat uplne a pokud nechcete prestat brat extazi, tak dodrzujte nejaka bezpecnostni pravidla. A rozhodne neberte vic tablet nez jednu v jeden vecer. Vice info o pervitinu, extazi i konopi najdete na techto strankach v informacnich textech o drogach (Stimulacni drogy / Pervitin, Halucinogeny / MDMA, Cannabinoidy) nebo na www.extc.cz (extaze) nebo na www.lf3.cuni.cz/drogy (extaze) nebo na www.drogmem.cz (konopi, pernik, extaze). Kdyz byste chtela vedet jeste neco dalsiho, tak piste.