Marihuana -pro MUDr. Jakub Minařík
James
Dobry den,dekuju za odpowedna dotaz (polozeny nekdy 29.11.04)...mluvili sem sni o tom,ale porad mi nechce rict wsechno.Mluwil sem sni i otom,co sem si poskladal z toho co mi sem tam rekla,nebo ji wyklouzlo....mel sem buhuzel prawdu a nebyla moc pozitiwni.Rikal sem ji,ze sem se na to ptal a ste mi doporucil psychatra (nebo psychologa?)...ale jediny,co jsem slysel bylo NE.Prej se nedokaze swerit nekomu cizimu a ze prej by to bylo jeste horsi.Prosim,nawrhnete mi nejakou jinou alternatiwu...protze k zadnymu doktorowi ji nedostanu ( chce stim neco delat).Bylo by reseni,ze bych zasel za nejakym odbornikem ja,objasnil mu oco jde a prodiskutowal snim,co a jag??Nic jineho me nenapadlo.....Diky

Odpověděl: Jakub Minařík
Dosti pochybuju, že by to, že zajdete někam vy, nějak pomohlo. Zkuste to, ale nejspíše se dozvíte, že musí přijít ona. Já bych vám asi nic jiného neporadil. No, alespoň si budete moci ujasnit svou pozici a své pocity kolem vaší přítelkyně. Ohledně možností, které realisticky máte tak myslím existují v podstatě 2: 1) Trpělivě jí přesvědčovat a čakat až jí bude natolik divně, že s vámi k lékaři půjde a nebo 2) se neptat a až se zase pořeže nebo provede něco podobného tak zavolat záchranku. Takové pořezání bývá za určitých okolností hodnoceno jako sebevražedný pokus a sebevražedné pokusy patří na psychiatrii. Postižení jsou tam za těchto okolností často z rozhodnutí soudu, protože nenahlížejí, že jsou smrtelně nemocní a jejich zodpovědnost za své chování je omezená. Víte ona to může také být třeba rozbíhající se psychotická porucha, nebo něco podobného. No - osobně bych doporučoval kontaktovat obvodního psychiatra. Protože ten může nedobrovolnou hospitalizaci iniciovat. P.s. Také skorem soudím, že ten problém vaší přítelkyně nemá s drogama zas tak moc společného. Běží to nějak samostatně.