strach
Dana
dobry den, moje sestra bere pervitin,pravidelne se dostavuji paranoidni stavy,deprese a agresivita.Na leceni odmita jit, pripada si absolutne v poradku.ma ctyrletou dceru s pritelem, ktery ji drogu obstarava s sam ji uziva.uz vyhrozovala ze zabije sebe nebo nekoho jineho,mam strach nevim,kam se obratit, co delat,je to s ni vazne,uz pred ctyrmi roky pervitin brala a hodne, po ctyrech letech se situace opakuje.Prosim, poradte mi.Dekuji moc a moc,dana

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud Vaše sestra nechce nikam na léčení ani ambulantně k odborníkovi, je těžké jí nutit. Na druhou stranu máte přeci jen několik možností. Za prvé vyhrožuje sebevraždou a to je důvod i k nedobrovolné hospitalizaci. Je možné v takovém případě zavolat sanitku a nechat ji odvézt na psychiatrii. Musíte ale počítat s tím, že pokud nebude spolupracovat ale bude komunikovat "normálně", brzy ji pravděpodobně propustí. Druhá věc je, že má malé dítě, které svých chováním velmi ohrožuje, včetně toho, že ho ohrožuje její partner svou závislostí a nošením drog do domácnosti. Pokud byste tohle nahlásila na úřadě na Oddělení péče o dítě, okamžitě by se o ni zajímali. Myslím ale, že to asi není nejlepší cesta jak komunikovat se svou sestrou, snad se najde i nějaká smířlivější. Určitě by ale měla vědět, že o se jí to může stát, nejen z Vaší srany ale třeba ze strany sousedů. Mluvila jste s ní o tom, jak moc je tohle prostředí nebezpečné pro její dceru? Ve čtyřech letech už začíná velmi dobře chápat co se kolem ní děje. Máte tedy několik možností, jak sestru v podstatě donutit aby se sebou něco dělala, ale nejlepší by asi bylo zkusit ještě jednou domluvu.Doufám tedy, že se Vám to podaří, držím palce.