Veliký comeback...nastal brzy
lily
Ahoj,nevím jestli si mě budete někdo pamatovat,psala jsem si docela dost s Bárou Orlíkovou,pak jsem tu přeposílala všelijaké vzkazy pro jednu holku,ale to teď není důležité,důležité je,aby jste znali celý můj příběh,mám pořád stejnou přezdívku.Skoro rok jsem dá se říci abstinovala nejdéle v kuse 8měsíců,protože jsem si našla přítele,který nebral a já ho měla strašně ráda,naučil mě zas začít si vážit sama sebe,byla jsem tak v pohodě,že mi piko ani trochu nechybělo...ale nic netrvá věčně,ale tohle bylo moc rychlé,ani nevím proč se se mnou rozešel,zas jsem byla na začátku,ztracené sny,a já se dala špatnou cestou,ze začátku jsem brala Sertralin Irex,který jsem vysadila kvůli tomu,že jsem pila alkohol.Teď na mě teprv dolehla ta bolest,samozřejmě jsem zase začala,není to ani 3měsíce a já v tom hučím,ale jinak než dřív,mnohem víc si to dávám psychicky,nacházim zas sebe v tomhle humusu a nedokážu říct ne,ikdyž před půl rokem buchna v ruce byla pro mě absurdní představa,najednou je to zas realita,kolikrát ještě spadnu?Jsem zasranej blbej sráč bez vůle,kterej hned jak mu něco nevyjde první co udělá je to,že zahučí zpátky.Najednou je kolem mě samá droga vynořila se a je tu.Nevím jestli je to moje chyba,pokaždé se ochomýtnu tam kde je droga,nemám už skoro žádný stavy jenom chvíle na matru žiju ve svém těle tak,jak to mělo být,jsem sama se sebou spokojená.Nijak to zatím neovlivnilo,to,co dělám,škola je v pohodě,doma mě situace už několik měsíců nezajímá.Nechci radu,jen jsem Vám chtěla říct,všem lidem,který tohle budete číst-především kritičtí abstinenti vydržte,stačí jen jednou a je to tu zas.Ale já půjdu dál,bude to bolet a trvat,ale já nechci umřít,otupět a skončit,ikdyž je svět na hovno.

Odpověděl: Bára Orlíková
Mila Lily, ani jsem nevedela, ze se vam podarilo takovou dobu abstinovat. Je mrzute, ze je to zas zpatky. Ovsem jak uz vite, bez drog to jde. To, ze mate za sebou trimesicni recidivu, jeste neznamena, ze se vam uz nikdy nepodari se z toho vyhrabat. Navic - neni to jen o vuli, je to hlavne o tom, ze drogy prekryjou spoustu veci, ktery by clovek mel resit jinak a resi je bohuzel zrovna tim, ze bere. Nejruznejsi strachy, uzkosti, vzorce chovani, mnoho ruznych starych a kolikrat hluboko zapomenutych veci. Kdyz zacnete abstinovat, tak to zas vyleza a v plne sile se to objevuje zrovna v takovych kritickych situacich jako se prihodila vam. Kdyz to neresite a neprochazite zadnou lecbou nebo terapii a clovek se nenauci s tim nejak zachazet a krizove situace zvladat, tak mu to samotnemu jde hodne tezko. Navic, kdyz se pohybujete ted v prostredi, kde se bere a kde mate k drogam pristup - priznejme si, ze to neni tak, ze si drogy hledaji vas - vy hledate je, byt treba nevedomky, proto se vzdycky ochomytnete tam, kde jsou. Mate pravdu, ze dost casto staci si po nejake dobe dat "jen jednou" a zas v tom litate az po usi. Mozna by nebylo od veci se pokusit s tim neco delat - zatim nemate problemy ve skole ani jine oblasti vaseho zivota to zatim nejak viditelne nezasahlo, ale pokud budete pokracovat dal, tak vam mohu s jistotou rict, ze ty potize prijdou. A hlavne bude cim dal tezsi to zas stopnout. Nevim, kdo vam predepsal ty antidepresiva, ale mozna by nebylo od veci se na toho dotycneho lekare obratit - pokud vam je predepsal, tak asi vedel proc a to, ze ted berete pernik muze byt taky dusledek nelecenych potizi, na ktere jste mela brat ty leky. Po konzultaci s kolegou MUDr. Minarikem jsem navic zjistila informaci, ze pokud jste pila alkohol v nejake rozumne mire a nebyla jste kazdy den opila tak, ze jste nemohla chodit, tak by to pri uzivani Sertralinu nemelo vadit - nebylo nutne ho kvuli tomu vysazovat. Pokud byste vysadila pervitin, mohla byste zase zacit leky uzivat. Takze pokud chcete bojovat a nechcete umrit nebo otupet, tak s tim zacnete neco delat. Hned.