A:gama
Chtěl bych se radu ohledně marihuany...Pravidelně kouřím asi tak 5měsíců. Dříve sem si myslel,že pokud si nechci dát, tak si nedám,ale nyní mám pocit, že už se bez trávy neobejdu.Prostě se mi ty stavy mooc líbí, ale bojím se, že to přeháním.Můj dotaz spočívá v tom, jestli již potřebuji pomoc odborníka a nebo jesi je tento problém, jen problém psychycký.A tudíž by pro mě nemělo být až tak náročné přestat. Je mi 17let.Předem děkuji za odpověď!

Odpověděl: Jakub Minařík
To, jestli potřebujete pomoc odborníka, vám nepovím. Zkuste si udělat takový test - prostě na nějakou dobu hulení vynechte, nebo je zkuste omezit a stanovit si nějaká pravidla - třeba že budete hulit jen v pátek, nebo v sobotu, protože musíte být fit do školy a tak v týdnu nehulte. Vzhledem k tomu, že vám je 17, tak bych byl opatrný - člověku se to celkem snadno vymkne z rukou. Jen na okraj - psychická složka závislosti je ta problematičtější. Somatickou složku lze zvládnout celkem bez obtíží, je to v podstatě jen technologická záležitost - velmi zjednodušeně se použije nějaké schema pro vysazení a je to hotovo. Kvůli psychické závislosti se lidi léčí, často i roky - protože nejsou schopni svou touhu po droze zvládnout. A závislost jako onemocnění má jako jeden z hlavních příznaků ztrátu kontroly nad užíváním. :-)