Toxická psychóza a rekonvalescence
Kikáč
Dobrý den, je to už cca 4 měsíce co jsem měl toxickou psychózu vyvolanou dlouhým kombinování uživání pervitinu a spousty diazepamů, na czechtekku sem si ještě po cca 5 dnech bez spaní dal tripy a tablety a prásk psychoza byla tady. Vše sem pak vysadil najednou ale ta psychoza se začala ještě víc rozjíždět, klasika stíhy, ambivalentní chování, bázlivost, halucinace, takže jsem nakonec.naštěstí skončil na klinice Ke karlovu 11 PL, kde jsem byl cca 3 týdny a poté jsem odešel a to bez další léčby. bral jsem nejdřív 40mg Zyprexy a potom 2mg Rispenu. Psychoza mi pak odezněla a získal jsem náhled. přibral jsem 18kg.Drogy-perník, ani diazepamy ba ani marihuanu už neužívám, chodim do práce, kde se mi celkem daří a začal jsem si ulítávat na společenky "normálním" vydělávání peněz a dodělávám VŠ. Proto abych mohl podávat v práci lepší výkony jsem vysadil udržovací dávku rispenu, ty neuroleptika mě dost tlumily, blbě se mi mluvilo, sex. disgust atd. Chtěl bych se zeptat jestli mi nehrozí návrat psychózy, když byla diagnostikovaná CDE 11,5 toxická psychoza, způsobená amfetaminy a lsd. když už je neužívám. život zvládám ok, práce mi dost pomohla, cítím se ještě líp než před tou psychozou, jelikož už nic neberu, není riziko že se to vrátí. a jestli je-kolik procent? Moje máma má schizofrenii, nemůže to mít vliv i na mě-kolik procent. Co dělat pro minimalizaci rizika. Díky za radu

Odpověděl: Jakub Minařík
Ta procenta se odhadují blbě, hlavně pro tu kombinaci vlivů. U rodinných příslušníků schizofreniků je pravděpodobnost řádově v procentech, přesně to nevím. Pokud to byla čistě toxická psychoza (vzhledem k tomu jak to vzniklo, tak bych to tak vnímal - i když - toxická psychoza obyčejně odezní po pár dnech sama bez léků) - tak šance na to, že se to nevrátí je hodně vysoká. Asi byste měl zůstat v kontaktu s tím psychiatrem, který vám rispen předepisoval - a mluvit s ním, jak se cítíte, ... Přijde mi dost důležité, aby váš stav monitoroval. Kdyby se něco začalo rozjíždět, mohl by rychle zasáhnout nějakými léky, protože pokud by došlo k tomu, že by se recidiva rozběhla v plné míře - je prognosa dalšího vývoje onemocnění horší. Taky je celkem důležité, jak dlouho je to od vysazení rispenu. K recidivě nemusí dojít okamžitě, obtíže se mohou objevit v nějaké tíživé životní situaci, ... Takže bych doporužoval toho psychiatra nevysklít. No . kdyby bylo třeba, napište. :-)