propast
verunka
Víte,ono není všechno,tak jak myslíte.Všechno to začalo,když jsme se s našima před dvěma roky přestěhovali!hledala jsem cestu,kterou jít...Matihuanu kouřím již3roky,ale nikdy mi to nedělalo nějaké problémy..ani závislost nemam na ni"ja to prostě nepotřebuju.no...Vídala jsem zuvlášní lidi,kteří se smali a byli superr,a ja jako hloupá dívenka jsem je strašně obdivovala.to jsem ale nevěděla proč to všechno je.Jak jsem byla naivní, myslekla jsem si, že jsou in a oni byli out..První rok byl relativně v pohodě,až na to,že jsem byla každy den na kaši zkouřena..ale pořád naivní...Na začátku prázdnin to všechno začalo..Našla jsem si kluka jménem Pavel,je o 6let starší,ale hrozně hodný člověk to byl..Prvni měsic byl v pohodě,Pak jsem jeja na akci,kde jsem si dala 3koule a čáru..Ja jsem byla vždycky extrémista a na všechno..Když jsem přijela tak jsem už na nic jiného nemyslela než na drogy..a na akce!Navrhla jsem mu jestli bychom si nedali čáru:spolu,protože jsem věděla že jsi dal občas s kamaradama.No a tím to vlastně začalo..Dali jsme si jednou a pak podruhe,no a nakonec jsme smažili každy den alespon za 2tisice..To jsem nebyla ja..Masm z toho období díru v hlavě,nevim,co,bylo..Díky bohu jsem potkala 2 kamarady..Verču a Lukyho?oni mě tak hlidali,a Byli se mnou když jsem to potřebovala.S P/avlem jsem se rozešla a on to neunes..Ted v kuse jen smaží,a mě to trapi..Byli jsme parta sm,ažek, a ja se oddělila jen díky nim..Verce a lukimu..Jo a taky me a vlastne celou moji partu vyšetřuje kriminalka,byla u me ve skole..Pavla sledujou,jeho nejlepsi kamarad prodava piko..ja a paja jsme taky prodavali a oni tpo vsechno vedi..me odposlouchavali mobil,tak jsem ho zrusila..Vsechno je to mnohem složitejší než to vypada..J a mimo toho jsem každy vikend do toho koulovala na akcích a hodne casto houbovala,,parkrat jsem mela heroin,no ja jen abyste me pochopilii.napište Verunka

Odpověděl: Bára Orlíková
Nepisete bohuzel, jak jste na tom a zda se vam dari abstinovat a jestli mate stale v umyslu s tim seknout. To, ze clovek za dobu, co ma zkusenost s drogami, toho vyzkousi vic a zaplete se do veci, do kterych by se ani zaplest nechtel - to je normalni. Kazdy bojuje jednak s chuti na drogu, se kterou se snazi prestat, tak s chuti na nejakou nahrazku - kdyz uz si zakaze pervitin, tak co by si treba nedal extazi nebo nezahulil... coz ho ovsem po case vcelku spolehlive dovede zase zpatky k puvodni droze, protoze se tim neresi nic. To, ze vas byvaly pritel uplne neunesl to, ze jste se s nim rozesla a bere drogy dal, to neovlivnite a za jeho brani drog nenesete odpovednost, koneckoncu s nimi mel zkusenost jeste driv nez vy. A tim, ze byste vy brala dal taky, tomu nepomuzete. Kdyz prestanete, tak mu tim date najevo, ze to jde se z toho dostat - to je jedine, co pro nej muzete udelat. Pisete, ze mate dva dobre kamarady, diky nimz jste se dostala z party, kde se bralo - tak se jich drzte a s temi, co berou se pokud mozno nekontaktujte, pokud chcete opravdu zustat cista (a nepridelat si pripadne jeste nejake potize se zakonem, pokud pisete, ze se kolem vasi byvale party mota policie). Casem se vam spolecnost lidi, kteri neberou, urcite rozsiri. A pokud vam vznikly za dobu, co jste brala, nejake pravni problemy, se kterymi byste potrebovala poradit - muzete se obratit na nasi Pravni poradnu A. N. O., ktera nabizi bezplatnou pravni pomoc v pravnich zalezitostech souvisejicich s drogami (kontakt najdete na teto strance vpravo pod kolonkou Pravni poradna). A taky si stale myslim, ze by bylo lepsi, kdybyste se mohla obratit na nejakou odbornou pomoc. Obyvkle to byva tak, ze uzivani drog je symptom nejakych mnohem hlubsich problemu, o kterych clovek kolikrat ani nechce moc tusit, ale pokud se mu nepodari je nejak aspon uspokojive vyresit, tak je mnohem vetsi pravdepodobnost, ze se mu nepodari to ustat a v jakychkoliv narocnejsich situacich se bude k drogam zase vracet. Proto by bylo fajn, kdybyste si mohla o problemu s drogami i dalsich vecech, ktere se vam dejou a ve kterych zijete, s nekym promluvit. Kdyz mi napisete odkud jste, tak bych vam mohla dat nejake kontakty na kolegy - jak uz jsem vam posledne nabizela. Nekdy je vse slozitejsi nez jak to vypada, jak pisete - ale taky to muze byt tak, ze to clovek vidi slozitejsi, nez to je. Kdyz se v tom budete trapit sama, tak to asi slozitejsi bude. Zatim drzim palce.