uz dost
lia
10 let beru pervitin. Uz to je soucasti kazdenniho zivota. Stejne jako clovek musi jist, pit.... Zacatek byl stejny jako u kazdeho party, kamaradi, ale ted venuji se spise praci. To je asi to nejhorsi, to je ten zacarovany kruh. Pernik - prace - penize - pernik .... Posledni dobou uz toho mam dost. Citim se cela prolezla chemii, je mi z toho na nic, chci s tim seknout. Uz jsem se o to i pokousela, neuspesne. Jedine v cem jsem uspela jsou tukove polstare a problemy v praci. Uz prvni den abstinence jsem jeste rano sla ven se psem a uz jsem citila pri prochazce mirnou unavu svalu. Podobne jako u chripky, kdyz cloveka vse boli a nema na nic silu. Volala jsem omluvu do prace a jen co jsem polozila telefon, tak jsem zamirila do postele. Vzbudila jsem se az v noci. Nasledujici den jsem taky prospala + treti den taky ( jist jsem nezapomela ). Treti den uz me od lezeni bolelo cele telo. Byla jsem velice podrazdena a asi az na zabiti, ovsem kdo by se smal kdyz spat nemuze a pohybovat se taky nemuze. Pripadam si jako auto, kdyz nenatankuju tak nejedu. To preci neni normalni, i kdyz se abstinence bojim ani ne kvuli tomu, ze budu muset prekonat samu sebe. Spise co mam delat s praci? Co doma? Jak to cele vysvetlit? Preci nemuzu prijit a rici. Mami, tati ja uz 10 let jedu na perniku a ted jsem se rozhodla, ze s tim seknu. To by nase zabilo. Mamu urcite, ta uz prodela nekolik nervovzch zhrouceni, pri mych zacatcich experimentace s drogama. Ted ji ríct, ze v tom litam, tak aby jsem jí rovnou nekde rezervovala hospitalizaci. Toto písi, aby jsem Vám nastinila jak to se mnou vypada. Otazky, ktere me zajimaji: 1) Jak dlouho trvaji abstinencni priznaky? ( Unava svalu, celkova unava ) 2) Lze absolvovat uspesnou lecbu bez zvyseni telesne hmotnost? 3) Je mozne zapocit lecbu bez toho, aby jsem byla nekde ´´ zavrena ´´? 4) Je moznost zapocit lecbu ´´ nekde zavrena ´´ pr. pobytova lecba? ( Jde mi o to, ze ja nejsem schopna vstat z postele a neco delat. Ja nejsem schopna ani si pro ten pernik dojit. To uz musi probehnout milion telefonatu z prace, abych se vykopala. Vykonavam vedouci pozici. Nevim jak tohle dopadne, ja snad potrebuji aby nade mnou nekdo stal s bicem, abych vstala. ) Ja opravdu chci prestat a zaradit se do normalniho zivota, uz ani nestojim o ty neuveritelne pribehy, ktere jsem zazila a obcas jeste zaziji pri setkani s mymi ´´prateli´´. Myslim,....vim, ze kdyz prestanu a budu se moci normalne pohybovat, normalne myslet i bez peri. Tak i ta nejvetsi chut na caru me nedostane. Uz asi mesic kazdy den, nekolikrat denne myslim na to, ze s tim musim neco delat. Snazila jsem si alespon snizit davky, ale jako spravny fetak jsem si vzdy nasla dovod proc si jeste trosku dat. Jediny na co jsem se zmohla je si monitorovat kolik toho asi tak beru. Posledni dobou a to pri ovladani je to vaha 2g./ tyden. 5)Mam si nekam zajit? ( Praha / asi ano) 6)Co mi tam asi tak reknou? ( jakou lecbu, budu tomu muset podridit mnoho veci ) Asi tak pred tremi lety jsem volala do myslim, ze to bylo K-centrum v ulici K. Svetle. Vzala mi to velice ´´ vstricna´´ pani a sdelila mi, ze se muzu dostavit, ale az po trech dnech abstinence ( asi aby meli jistotu, ze to myslim vazne ). No docilila pouze toho, ze jsem se rozhodla, ze nikam nejdu. Uz v tu dobu jsem po trech dnech nemela zadnou silu a ovladala me unava. I kdyby jsem tam dojela, tak by jsem ji asi moc nevnimala. To je taky priserny, ja nejen, ze se nemohu hybat, ja pri abstinenci nejsem schopna ani vnimat rozhovor a normalne uvazovat. Jakykoliv rozhovor s jinou osobou se snazim co nejdrive ukoncit, protoze nemohu realne premyslet. Da se to prirovnat k tomu kdyz Vas nekdo vzbudi z hlubokeho spanku. Clovek je schopen odpovedet k veci, ale myslenkami je nekde jinde ani nevi kde - mimo a pri prvni mozne moznosti zase hned usne. Omlouvam se toto slohove cviceni a predem dekuji za Vase vynalozene usili. S pranim hezkeho dne

Odpověděl: Jakub Minařík
Jste na poměrně obstojné dávce a přestat asi nebude ouplně snadné. Jinak pokud vysdíte, tak se během pár dnů max týdnů stav upraví a zbyvíte se těch nejhorších obtíží. S tím ztloustnutím je to horší. Pervitin je anorektikum, člověka zbaví chuti k jídlu a taky zvýší spalování energie. Pokud nechcete přibrat, tak začněte abstinovat, hlídejte si jídlo a taky se trochu pohybujte - tzn. sport - zkuste sportovat púravidelně a zvyšovat si zátěž. Taky vám sport pomlůže s abstinencí. Ještě mě tak napadá, že musíte odlišit únavu od chybění pervitinu - člověk je normálně často unavený a jeho výkonost se snižuje. Pokud jste zvyklá si modifikovat svou výkonost pervitinem, tak jste zvyklá na něco úplně jiného. Zkuste jemější a legální stimulanty - třeba silný zelený čaj a kávu. Pomáhá to, ale budete si muset zvyknout. Ouplně zapomeňte na to že vás něco nakopne jako pervitin. Ambulantní léčba existuje a není problém vás s nějakým léčebným centrem skontaktovat, doporučoval bych vám možnosti Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, praha 7, 220 803 130 (to je telefon :-). Kdybyste měla psychické problémy tak taky CADAS SANANIM, Studentský zdravotní ústav, Spálená 12, Praha 1, 222 924 245. Klidně se vás ujmu. Kolik toho budete muset léčbě podřídit je otázka. Záleží na tom kolik toho zvládnete sama. :-) Ale bude toho poměrně dost. Pokud si chcete udržet práci, tak to bude celkem fuška. P.s. Dost se divím, že za těch 10 let si toho nikdo nevšimnul, hlavně pokud jste na 2g. :-)