pernik
Pajinka
Mam pritele,ktery bere pernik-snupe si i picha,huli marihuanu.. sice tvrdi,ze prestane,ale nic pro to nedela a myslim si,ze ani prestat nechce!!ted uz ani nevim jestli to co rika mysli vazne nebo jsou to jen kecy!? chtela bych se zeptat jak bych mu mohla pomoci?nebo jak se s nim alespon zacit o tom bavit?protoze on o tom mluvit nechce..je mi ho strasne lito,protoze vidim jaka je z nej troska.Neustale se styka s lidma,ktery jsou na perniku.Dokonce i jednou vykradl byt,jen aby mel na pernik!Nechce,abych ja takhle dopadla..ale proc to teda dela on??prosim poradte,jak to mam vyresit.

Odpověděl: Jakub Minařík
Jediná rozumná rada - utečte. Někomu, kdo nechce přestat asi nepomůžete, resp. i kdyby se vám to povedlo, tak je to běh na dlouhou trať. Je to akce na roky. Spíš začnete brát s ním. Vím, že se vám to jeví jako nepravděpodobné, ale moje zkušenost je taková, že takhle to velmi často končí. Nakonec - to, že utečete může být pro přítele motivace, aby přestal. Protože pokud začne ztrácet lidi, na kterých mu záleží - tak to pro něj může být pobídka ke změně. Alespoň zjistíte, jestli jste důležitější než pervitin. :-)