experimentátor
pavka
Dobrý den jsem peer dobrovolník a není mi jasný význam slova experimentátor v souvislosti s drogovou problematikou??? Mám dělat přednášku, kde mám na takového experimentátora zapůsobit. Jak mám přednášku zaměřit????

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslim, ze pojem experimentator je pomerne zasadni pojem v drogove problematice. Predpokladam, ze jste absolovovala nejake prednasky, kurz ci skoleni pro "peery" - prekvapuje me, ze jste se o tomhle pojmu nedozvedela. Take nevim, jak myslite, ze "budete delat prednasku, kde mate na takoveho experimentatora pusobit" - mate udelat navrh takove prednasky, nebo budete nekde vykladat o drogach a mate informaci o tom, ze mezi publikem bude "experimentator" a vy byste na nej mela svym vykladem zapusobit...? Experimentator je "rekreacni" uzivatel drog, je to clovek, ktery neni zavisly na drogach (prinejmensim zatim, coz neznamena, ze od experimentovani s drogami se nemuze dostat k zavislosti - ale nemusi), ale "experimentuje" s nimi, zkousi je, obcasne je uziva. Tyka se to napriklad pomerne velke casti stredoskolskych studentu - obcasne koureni marihuany, sem tam uziti tripu (LSD) nebo extaze (MDMA), popripade pervitinu... na vecirku, na party, vikendove nebo treba jednou za mesic. Samozrejme ze jim hrozi nejaka rizika s drogami souvisejici, ale nepripousti si je, maji za to, ze je to v pohode a rozhodne nemaji potrebu se tehle zabavy aspon prozatim vzdavat - velmi tezko se v tomto ohledu ovlivnuji. Nekteri do toho pak zapadnou. Nekteri si nejakou drogu vyzkousi a pak je to omrzi a do drog nespadnou. Mozna bych, pokud byste realne mela nekde prednaset o drogach, jeste tohle zkonzultovala s nekym z odborniku, kteri vedou vas peer program. Jinak by vase prednaska mohla dopadnout dosti tristne.