už to nechci
kočička
Milá Báro, moc vám děkuji za odpověď.Ptala jste se jestli můj vztah z přítelem není založen jen na tom,že spolu berem.To vím, že určitě ne. Získal si mě vlasně tím,že říkal, ať kašlu na ty sračky a radši zůstanu doma s ním a to jsem tenkrát ještě dávala jen nosem. Ani nevím,jak jse to potom takhle zvrhlo. Párkrát jme přestali,třeba na dva měsíce a pak jsme si řekli,že po dlouhé době jednou nevadí,ale čím delší pauza bez perníku,tím delší a větší návrat k němu. Vím, že jesli chci skončit,budu se muset vzdát svého přítele,ale nevím,jestli je pro mě těžší život na perníku,nebo život bez mé lásky. Skončit s dvouma závislostmi na ráz,je těžší,než s jednou. Navíc jestli odejdu od přítele,nemám šanci dodělat školu a ta je pro mě moc důležitá.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, vztahy na drogach jsou proste komplikovane - jak je videt, tak vas pritel vam sice rikal, at se na to vykaslete, ale nejak zvlast se ted netrapi tim, ze berete, navic pokud jste spolu prestali, tak jste se k tomu zas spolecne vratili. Pokud chcete skutecne abstinovat (a pritel se nyni dle vaseho predchoziho dotazu moc netvari na to, ze by chtel s drogami skoncit taky), tak asi opravdu nezbyva varianta, nez vztah ukoncit, jak sama pisete - chapu, ze je to pro vas tezke, ale jeste tezsi by bylo se pokouset abstinovat a zaroven vztah udrzet, pokud vas partner bere. Je to vsechno o zavislosti, to mate pravdu - zavislost na drogach je jen jedna forma projevu toho zavisleho chovani, obvykle se k tomu druzi spoustu dalsich - napriklad zavisle chovani ve vztazich. Partnersky vztah na drogach nevykazuje nikdy uplne znamky normalniho vztahu, krom toho, ze je provazany s drogami, tak je v tom spoustu veci, diky kterym ten vztah nemuze moc fungovat ani bez drog. Takze je treba se poprat se zavislosti - a pak se ucit fungovani v normalnich vztazich. Nevim, jestli jsem uplne pochopila vasi poznamku ohledne skoly - vas partner vas zivi a vy chodite do skoly? Nebo proc by se vam nemelo podarit dokoncit skolu? A myslite, ze se vam podari skolu dokoncit, kdyz budete dal brat? Asi mam o vas prilis malo informaci a mam trochu pocit, ze tohle skutecne nevyresime takhle pres internet. Asi by opravdu bylo lepsi nekam zajit, probrat varianty, nejak si to vsechno ujasnit... udelalo by vam to lip. A ohledne tech kontaktu, co jsem vam posledne nabizela - v Sumperku jsem nalezla tyto dva, kam byste se mohla obratit. Kontaktní centrum, Nerudova 34, 787 01, Šumperk, tel: 583 335 603. Dětská a dorostová psychiatrie (ambulantní program), Šmeralova 2, 787 00, Šumperk, tel: 583 213 238 (nevim, kolik vam je - takze posilam vsechny kontakty, ktere jsem nasla - mozna, ze pokud je vam kolem osmnacti dvaceti nebo mene, tak byste se do klientely tehle ambulance jeste vesla). Zatim drzim palce a kdyztak zas napiste, jak to s vami vypada.