Pervitin
Baby...
Je mi 16,uz rok beru pervitin..spis vikendove,ale nekdy i pres vikend...zatim jsem si jeste ani jednou nepichala,ale mam strach,jak to bude dal...cim dal casteji nad tim premyslim:(Byli jsme velka parta a ted si nas nepicha uz jen tak 6..je to hrozny,skoro mi pripada,ze uz jsme kazdej proti kazdymu:(S mym klukem jsme si slibili,ze si nekdy nepichnem!!!On je starsi a ted to chce omezit...ja vim,ze to je spravny-jenze ja na to musim porad myslet...pres tyden jsem takova ,,hodna holcicka,,chodim na gympl a pohybuju se mezi jinejma lidma...jenze tim vic se nemuzu dockat vikendu,az si zase dam!!!Je to hrozny..uz mi z toho hrabe:((I pres tyden mam hodne casto strach..a nedokazu popsat z ceho...bojim se i doma:((Hodnekrat jsem uz premylela o sebevrazde...ze by to asi bylo nejlepsi!!!Mam strach:(Jeste jsem se chtela zeptat-jestli to muze byt perim...kdyz jsem treba treti den,vyjeta,a sedime s kamosema v baru..tak najednou chytam takovy divny stavy,ze na chvilku prestanu vnimat-videt a slyset-a tak se to opakuje treba pul hodiny....mozna Vam bude pripadat,ze si to vsechno moc zabiram...ale ja nevim,co mam delat:(((Dekuju moc za odpoved....Baby

Odpověděl: Bára Orlíková
Tak ted nejak nevim, na co se vlastne ptate? Pokud jde o ten dotaz v zaveru vaseho textu, tak to pochopitelne bude tim, ze tri dny v kuse berete pervitin - vase telo vam tim dava najevo, ze by potrebovalo vypnout (kdyz stravite tri noci beze spanku a nutite sve telo fungovat na vyssi rychlosti, nez je prirozene, tak se samozrejme organismus brani). Jinak ohledne toho zbytku vasi zpravy - jestli jsem to dobre pochopila, mate strach ze zavislosti? Bojite se toho, ze se nechate stahnou ostatnimi a zacnete si pichat? Premyslite o tom, ze byste mela prestat a nevite jak? Injekcni aplikace je z mnoha duvodu nejrizikovejsi zpusob, jak brat drogy - byt na vasem miste, vyhnula bych se tomu obloukem, pokud si nechcete opatrit kdejake infekcni onemocneni vcetne tech nejzavaznejsich, zanety zil, abscesy a spoustu zdravotnich problemu, ktere mohou byt i zivot ohrozujici. A k te zavislosti - myslim totiz, ze stojite zrovna na te hranici - pokud se vam podari to zastavit ted, tak by z toho nakonec nemusel byt takovy prusvih. Pokud to ted nezastavite, tak jste na kraji zavislosti a bude cim dal tezsi s tim neco udelat. A ty vase stavy uzkosti, strachu a premysleni o sebevrazde se budou jen zhorsovat. Vite, mozna kdyz byste se ted sverila nekomu z odborniku, tak by se mohlo podarit vyhmatnout ty strachy a problemy, ktere jsou schovane za tim, ze berete drogy (ten zakladni problem totiz nikdy nejsou drogy - ty jsou jen symptom) a mohlo by se vam podarit se vysekat i z drog. A bylo by vam pak v zivote mnohem lip. Kdyz byste mi napsala, odkud jste, mohla bych vam nekoho z kolegu doporucit. Rozhodne je to lepsi varianta, nez do toho zapadnout, pridelat si tisice dalsich prusvihu, a stejne pak za nekolik let v lecbe v nejake terapeuticke komunite obtizne resit to, co byste mohla vyresit ted. Zatim je to jeste mene komplikovane, nez by to mohlo byt casem. Nevim, jestli je moje odpoved pro vas uspokojiva - mozna kdybyste o sobe napsala vic a nejak dotaz konkretizovala, mohly bychom komunikovat lepe. A nedelejte si starost s tim, ze to moc resite a moc se tim zaobirate, to je porad lepsi nez kdyby vam to bylo jedno. Zatim se opatrujte.