pervitin a tráva
sybyla
Dobrý den p.Geblerová...děkuji za odpoved,,myslím si,že to je ted se synem opět horší.Byl asi měsíc na té trávě,,,aspon myslím a ted už není od neděle doma.Jen dnes se přišel vykoupat ráno asi v 6 hodin a pak zas odešel.Vím,že si dal pervitin,,,už je v tom zas...takže to začíná od znova,,,,ted je zas tak hnusnej a na vše kašle ještě víc,,,,,na svého syna také.Asi se z toho kolotoče nedostanem,,,zítra bere sociální dávky a moc dobře ví,že musí přispět,jinak že půjde z domu.Je to už obehraná písnička co?,,,,pořád dokola.Už ani nevěřím,že bude žít normálně,,,nemám sílu ho už podporovat a domlouvat mu.Je to ještě horší,,,,snažím se celé 3 roky vžít do jeho kůže...jak se asi cítí,proč to dělá a proč opakovaně...,,,lecos dokážu pochopit i odpustit i když on sám opravdu nikdy nic pro nikoho neudělal,ale už opravdu nevím jak dál.Je to strašně stresující pořád přemýšlet proč,co dál atd.Přitom on moc dobře ví,že se chová a dělá věci,které nemá,ale dělá je opakovaně....je mi z toho na nic.Už začínám věřit tomu,že se nikdy nezmění,,,,vždy když už si myslím,že si dá trochu pokoj,tak vždycky zklame.Sám mi minulý týden říkal,že když tady u nás vyleze ven,nedokáže se ovládnout a nejít za partičkou hajzlíků a fetáků,,,,,,prý si s nima rozumí.Věřím jen jednomu,,,musel by odsat pryč a pak by možná něco pro sebe dělal.Jiní lidé,jiní kamarádi,,,,jenže když on nemá zájem se absolutně změnit,,,,něco dělat,aby to bylo jiné.Prý že kdyby se i polepšil,tak by byl jen bejvalej feták a tak by ho každej bral.Snažila jsem se mu vysvětlit,že by to bylo naopak obdivuhodné,kdyby se změnil k lepšímu,že by nebyl pro nikoho jen bejvalej feták,,,,,,že je mladý a každý si prožije něco zlého a udělá v životě kopance,,,,,,že i já jich pár v životě udělala a jen jsem se ze svých chyb poučila a život jde dál.Kdepak,,,je to marné a mě dochází síly.Mám-li být upřímná,asi se už nebudu snažit mu pomoci a domlouvat mu.At si sám už uvědomí,že co dělá,je špatné.Je mu 21 let a já už 3 roky,vlastně 4 roky jen domlouvám,odpouštím,brečím a ted jsem došla k závěru,že nemá cenu se již více angažovat,,,,,,a ani už nemám asi zájem.,,,,čím víc se snažím,tím víc toho synáček využívá.Potom lidi říkaj,aby se jim pomáhalo,,,já to dělám 4 roky a nic.A myslím si,že co já jsem překousla,to asi málokterá máma dokáže.A když už teda asi pomáhat,tak lidem kteří o to stojí,kteří se chtějí změnit,,,kteří si o pomoc řeknou.Ne hajzlík který si semnou 4 roky hraje a hraje si na obět.Ted jsem asi dost pokrytecká,,,nebo já už nevím.Jsem neskutečně unavená tím vším a divím se kde beru sílu žít a fungovat normálně,,,,,,asi už budu končit.Půjdu s dcerou dělat úkoly a pak si pustím kazetu a budu koukat na slunce,seno a pár facek.Jedno chci ale dodržet,,,,doufám,že to dokážu.Jestli zítra nepřijde s penězi,tak ho domů nepustím.Musím to udělat,jinak vím,že to bude opět jak ty 4 roky .,,,,,,stálý kolotoč.Mějte se krásně p.Geblerová a díky za to,že semnou soucítíte aspon formou odpovědi,či rady.Alena

Odpověděl:
Dobrý den Aleno, předem mé odpovědi Vám hrozně moc držím palce, abyste to dneska zvládla. Vím, že to nebude lehké, a tak se držte a snažte si stát na svém. Musí být pro Vás hodně náročné, tenhle pocit, že je to všechno pořád dokola. Přemýšlím nad tím, co by se muselo stát, aby chtěl drog nechat i Patrik. Většinou to bývá něco, kdy člověk sám vidí, že ho skutečnosti související s braním drog nebo samotné braní dostávají až na dno. A tak se potom snad začne snažit vyhrabat se z toho. V tu chvíli je možné mu nabídnout pomocnou ruku. Do té doby ale je bohužel velmi běžné, že pomoc okolí je uživatelem odmítána a nepříjímána. Napadá Vás něco takového, co by se muselo stát? Myslím, že přiznat si, že už toho je na Vás dost není vůbec pokrytecké. Snažíte se a výsledky nevidíte... To opravdu může síly brát. Souhlasím s tím, že by se mělo ostatním lidem pomáhat. Otázka ale zůstává, co si kdo pod tou pomocí představí. Sama jste už přišla na to, že když Patrikovi všechno lehce projde, že to moc nepomůže ani jemu ani Vám. Ještě na závěr k Vaší větě "divím se kde beru sílu žít a fungovat normálně". Už jsem Vám to jistě psala, ale je to skutečně obdivuhodné, jak dokážete fungovat. A proto mi dovolte snad malé varování - opravdu na sebe dávejte pozor... A každopádně nabídka jakékoliv formy osobního kontaktu někde stále platí. Tak hodně síly a budu ráda, když mi napíšete, jak to dopadlo s tou sociálkou.