andilek
Doby den. Dnes mam trosku zvlastni dotaz.Chtela jsem se zeptat jestli by jste mi nedopuricila nejaky kurs nebo lepe skolu kde bych mohla studovat psychoterapii. Je to muj velky sen a uvedomula jsem si ze bych se tomu chtela opravdu venovat. Nejlepe by bylo nejake misto v jiznich cechach. Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
No, nejake kontakty a doporuceni vam dat muzu. Ovsem je treba vedet, ze psychoterapii v pravem slova smyslu se mohou venovat pouze lide, kteri jsou vystudovani psychologove nebo psychiatri a maji ukonceny psychoterapeuticky sebezkusenostni vycvik (a to je zalezitost na pet let) a nekolik let praxe pod supervizi - pak se jedna o psychoterapeuty, kteri si mohou otevrit svou vlastni praxi. A jako nejdulezitejsi predpoklad je, ze je clovek osobnostne zraly, zna sve schopnosti a limity a pomahanim druhym si neresi jen sve skryte problemy... takze je treba se zamyslet nad tim, proc tuto praci chcete delat a co vas k tomu vede a uvedomit si, ze zajem o druhe a o pomoc druhym jeste z vas nedelaji terapeuta. Existuji i skoly nebo kurzy, ktere jsou zamerene na psychoterapii, aniz byste musela mit vyse uvedene vzdelani - ale jejich absolvovanim se nestavate psychoterapeutem v pravem vyznamu. Zkuste se podivat na stranky www.viap.cz (najdete tam info o soukrome VS se zamerenim na socialni praci a psychoterapii a take info o triletem kurzu Prazska psychoterapeuticka fakulta a info o psychoterapeutickych sebezkusenostnich vycvicich) nebo www.sur.cz (psychoterapeuticky sebezkusenostni vycvik). Jinak take existuje studium arteterapie na pedagogicke fakulte Jihoceske univerzity, vice info o vzdelavani v arteterapii najdete na www.arteterapie.cz. Pripadne muzete vyuzit nejake kratkodobe kurzy zamerene napr. na neverbalni techniky, komunikaci, atd. - nektere nabizene kurzy a seminare najdete na webu casopisu Psychologie dnes http://www.portal.cz/psycho/. V oblasti prace s drogove zavislymi nabizi vzdelavaci aktivity napr. o.s. SANANIM, o. s. Podane ruce, o. s. Renarkon nebo o. s. Prev-Centrum.