karahee
Dobry den! Mama problem s tim,ze jsem driv docela dost kouril marihuanu.pak jsem s tim na nejakou dobu prestal(asi dva mesice)A peak jsem se k ni opet vratil aniz bych sam nejak chtel.to bylo letos na jare.Od te doby ji porad obcas kourim,ne sice tak casto jak driv a uz ji dokazi take odmitnout coz jsem driv nedokazal. Rad bych se ji zbavil uplne ale nevim jak.Mam pocit,ze trpim necim jako lehci formou schizofrenie-nechci si dat marihuanu,hnusi se mi,jsem hodny,slusny...A pak to jaky kdyby zmizi a jsem presny opak toho co jsem zde popisoval.Ale taky me napada-je mozne uvedomovat si vlastni schizofrenii? Rad bych vedel ci s bychs tim mel delat.Vim,ze bych nejspis mel jit k psychologovi.Uz jsem k jednomu chodil ale nedokazal jsem mu to vse rict,proste mi prislo divny se s necim takovym sverit uplne neznamemu cloveku.Tady aspon nevim komu pisu a nemluvim s nim osobne. Dekuji Vam za odpoved!

Odpověděl: Bára Orlíková
No, myslim, ze neni od veci nekam zajit - mozna bych vam mohla doporucit nekoho z kolegu, kteri maji povedomi o problematice drog vcetne konopi a mohli by vam lepe poradit nez psycholog, ktery se primo na tohle nijak nespecializuje. Jinak vas mohu uklidnit, ze to, co popisujete, je docela obvykly priznak toho, kdyz ma clovek nutkani delat veci, ktere by dle beznych norem, vlastnich kriterii nebo i zakonu delat nemel - nemusi se to tykat jen drog, ale i nejakych jinych aktivit, ktere cloveku delaji subjektivne dobre a pritom by se delat nemely. To nejspis skutecne neznamena, ze trpite nejakou formou schizofrenie. To byste na tom byl pravdepodobne o dost jinak. Spis mam pocit, ze byste se potreboval ve svem zivote nejak lepe orientovat - ze kdyz si nevite rady, tak si zakourite travu a pak mate vycitky, ze byste to delat nemel, ale nejak se vam nedari se v zivote citit uplne spokojene, mozna vam neco nevychazi a nevite, jak s tim nalozit a vracite se k te trave, kterou vlastne kourit nechcete, protoze to nic neresi a jeste se vam to takhle cykli... (byva to kolotoc, kdyz budu parafrazovat rceni, ktere se pouziva u podobnych problemu s alkoholem - cim vic kourite, tim vetsi z toho mate vycitky a cim vetsi vycitky, tim vic kourite...). Nepopisujete zadne konkretni potize, ktere by vam koureni travy zpusobovalo, tak mam nejak pocit, ze je za tim neco trochu jineho - spis vase uzkosti, obavy, nejistoty... No, myslim, ze po internetu to asi nevyresime, mam o vas prilis malo informaci a i kdybych jich mela vic, tak mam dojem, ze osobni setkani s nekym, kdo by vasim problemum rozumel a mohl jste se o tom otevrene bavit, by bylo mnohem lepsi. Zkuste mi napsat, odkud jste a ja bych vam mohla nekoho doporucit. Zatim drzim palce.