Jak zacit s drogami
drogista
Ahoj. Jmenuju se Martin N. a mel bych dva anonymni dotazy. Zatim mam zkusenosti jenom s tabakem a jsem na nem zivotne zavisly, takze vim, co je zavislost. Zajimalo by me, jake to je byt zavisly i na necem jinem a chci vyzkouset neco tvrdsiho. Takze strucne receno: kde muzu zistkat nejaky ten fet? Je nejaky oficialni cenik? Tabak uz prestava ucinkovat a potrebuju ho porad vic a vic... A druhy dotaz: co znamena sananim? Nejaka zkratka ci co?

Odpověděl: Bára Orlíková
Odpovim Vam tak, jako bych si myslela, ze se ptate zcela vazne - a zaroven bych vas chtela pozadat o to, abyste nam neposilal dotazy, pokud ma nase odpoved byt pouze k obecnemu pobaveni - dotazu, ktere jsou urgentnejsi, mame pomerne dost a je mrzute, kdyz se venujeme dotazum zaslanym pro legraci na ukor odpovedi na ty zavaznejsi. Nicmene vam dluzim odpoved: "Pokud vite, jak vypada zavislost na tabaku, mate pomerne dobrou zkusenost a myslim, ze neni nutne, abyste zkousel neco dalsiho. Spis bych vam doporucila, abyste mohl fenomen zavislosti prozkoumat do detailu, abyste zkusil s tabakem prestat - pak se dozvite o sve zavislosti jeste vic, nez o ni dosud vite. A pokud prahnete po zazitcich, ktere jsou silnejsi nez tabak, existuji i aktivity, ktere nemaji s drogami nic spolecneho a presto by vam mohly zajistit dostatecne adrenalinovy prozitek (od sexu az po bunjee jumping). Vzhledem k zamereni teto poradny vam skutecne nebudu doporucovat, kde se daji drogy sehnat, temito udaji bezne nedisponujeme, a i kdybychom informace meli, tak je rozhodne nebudeme poskytovat klientum. Zadny oficialni cenik drog neexistuje - jsou zname orientacni ceny nekterych drog na cernem trhu - takze neni problem si to zjistit. Informaci o tom, kolik stoji orientacne napriklad jedna tableta extaze nebo jeden gram kokainu, najdete jak na nekterych strankach podobnych teto, ale i na strankach narodni protidrogove centraly. A odpoved na vas druhy dotaz - ano, nazev sdruzeni SANANIM je zkratka - znamena SANitas ANIMae".