a mám i další otázku, Báro
tomi
Děkuji za odpověď. Ale já mám ještě jednu otázku. Je extáze navýková? Chtěl bych ji vyskoušet, jenomže mám takový malý strach, že je návyková. A ptala jsi se jak máma došla na to, že hulím, tak to je jednoduchý, přistihla nás doma, jak kouříme přes vodnou fajku ještě se 2 kámošema. Jinak já jsem Slovák, proto se omlouvám za svou češtinu. Ale nenašel jsem žádnou takovouhle poradnu po slovensky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Extaze pochopitelne navykova je. I kdyz se obvykle radi mezi drogy, ktere maji navykovy potencial nizsi nez kuprikladu pervitin nebo heroin, neni extaze v tomto ohledu bez rizika - jako u jinych drog, ktere maji stimulacni ucinek (Extaze se radi na pomezi stimulacnich drog a halucinogenu), muze se pri uzivani Extaze rozvinout psychicka zavislost a hrozi dalsi komplikace jako je treba vznik toxicke psychozy. Pokud chces vedet o Extazi vice, precti si text na techto strankach pod rubrikou Halucinogeny / Extaze-MDMA nebo se muzete podivat na www.lf3.cuni.cz/drogy, kde je mnoho podrobnych informaci o Extazi, jejich ucincich a rizicich a take zde najdete informace o pripadnych nebezpecnych primesich v tabletach a databazi tablet Extaze zachycenych v CR a laboratorne testovanych na pritomnost nebezpecnych latek. Myslim, ze je rozhodne lepsi to nezkouset - vyhnes se moznym prusvihum. A pokud se rozhodnes to vyzkouset, tak musis mit na vedomi, ze je to jen tvoje rozhodnuti a dusledky si neses sam - a je lepsi mit vic informaci predem, aby se clovek vyhnul alespon tem prusvihum fatalnim. A s tou travou je to podobne - nejaka rizika to ma, vcetne toho, ze to muze komplikovat vztahy s nejblizsimi, kteri nejsou uplne ochotni akceptovat nazor, ze je marihuana neskodna. Kdyz matka pristihne sveho syna kourit travu s kamarady, tak se leccos spatne vysvetluje. Nezbyva nez s tim zachazet opatrneji. P. S. Myslim, ze kdyz se budes chtit zeptat na neco dalsiho, muzes psat slovensky - rekla bych, ze se domluvime i tak.