Neurol-pro panaMinaříka
sybyla
dobrý den pane doktore,,,,chtěla bych se vás zeptat na jeden dotaz,,,již asi 8 let užívám neurol 0,25mg denně,,,,,beru ho jen večer a 2 tablety.Ted už vlastně někdy jednu,někdy zapomenu a někdy si ho nevemu úmyslně.Já sama si myslím,že ho již nepotřebuji,ale vím,že přestat najednou nejde a ani se to nemá,,,,má se snad postupně snižovat dávka,,,,aby jste byl v obraze,tak se vám budu snažit stručně napsat,proč jsem ho začala brát.Po porodu mé dcery asi před 11 lety,jsem začala mít asi po necelém roce pocit strachu.Bála jsem se být sama doma...nevím proč.Přes den mi bylo dobře a když manžel odešel na noční tak se mi najednou udělalo zle...pocení rukou,bušení srdce.Nevěděli jsme od čeho to může býta po několika návštěvách u doktora mi bylo sděleno,že je to od nervů,abych si zašla k psychiatrovi,Tak jsem tedy šla.Předepsali mi lexaurin 3 krát denně,,,tuším že to bylo 3 mg.Samozřejmě se mi ulevilo,,,,,,bralo jsem ho několik měsíců,snad rok,,,ted už nevím.Vím jen to,že když jsem ho chtěla vysadit,vlastně postupně vynechávat,tak to nešlo.Bylo mi pak zas zle.Ted už vím,že jsem to měla vsugerované,že v určitou dobu prostě měl přít lexaurin a hotovo.Bylo mi stejně zle,bála jsem si že mi bud špatně a vadilo mi,že jsem sama.Asi to byla fobie si myslím.Pak mi teda paní doktorka předepsala Deprex a Xanax.Byla to paráda,,,nic mi nebylo,,,,někdy jsem si samozřejmě vsugerovávala strach ze samoty a bylo mi pak zle ale celkem to ušlo.Po čase jsem vysadila deprex a brala jen Xanax 2mg jen ráno.Bylo mi mnohem lépe,ale po pravdě řečeno se mi nechtělo docházet k nám paní doktorce na psychiatrii,,,,,nepohodli jsme se a tak mi jednou řekla,že už mi ho nenapíše.Odešla jsem tedy a nechala si napsat Xanax0,5 mg ráno od svého praktického lékaře.Zapoměla jsem napsat,že na tuto menší dávku jsem přistoupila po snižování dávek ze 2 mg ana 0,5 mg.Poradil mi to známý primář ze zdejší nemocnice na psychiatrii.tak jsem ho užívala,,,bylo mi dobře,,pocity strachu ze samoty už snad ani nebyly a když tak ne ve stavu jako předtím.Pak jsem se sama divila,jak jsem mohla být tak hloupá a nechat si hlavu takhle ovládat strachem.Pak jednou neměli xanax a já volala onomu primáři co dělat a napsal mi neurol.Od té doby ho beru,,,že prej je to stejné složení,jen jsou jinde vyrobené.tak ho beru.Dávno už mi nic není,tak 3 roky,,,,nemám už pocity strachu,,,,,nic.Jsem v pohodě,ale abych pravdu řekla,tak jsem ho nevysadila jen proto,jelikož mám 3 roky problém ze synem,,,bere drogy,,spíš hulí trávu a občas asi perníček,takže mám stres s ním a hádky,takž ho raději beru,abych vydržela.Nikdy jsem si ale za ty léta dávku neurolu nezvyšovala,nepotřebovala jsem to.Je to pořád 0,25 mg večer,,,,,dnes jsem si vzala 1 tabletu,,včera 2,předtím žádnou,,,,píše mi je můj obvodák,,,podotýkám že ty problémy s tím neklidem úplně na začátku,po porodu mé dcery začaly když mi vlastně přišli na sníženou funkci štítné žlázy.Proto asi ten neklid,výbušnost,náladovost a pak mi bylo zle pořád.Nedávno jsem panu primáři na psyhiatrii volala a ptala se jestli to nevadí,že je beru a že bych chtěla přestat,,,řekl,abych vysazovala třeba na víkend,nebo si brala jen jednu,,,a takhle to snižovala.Proč vlastně píšu??Ted jsem si na vaší stránce přečetla závislost na psychofarmacích,tak bych chtěla vědět,jestli je mé tělo tedy závislé,,,,celé roky beru vlastně těch 0,25 mg.Někdy ho vynechám i 2 dny,někdy tda jednu,,,když mám rozpor ze synem tak si vemu 2 tablety 0,25 mg.jinak jsem v pohodě,,,ničím už netrpím a ted vím,že jsem měla nějakou tu fobii,ale to už je dávno pryč.Manřel v pohodě,dcera také...manželství perfktní,,jen ten syn,,,,psala jsem tu paní Geblerové,,ta ví více o mém synovi.Pomáhá mi když se jí můžu svěřit.Myslím,že jste lidé na pravém místě a díky bohu za Vás.Za to že jste tu.to by bylo vše,,,je to dlouhé,ale nerada něco sděluji na půl,,,,lepší je být určitě v obraze...i když to čtení vám nezávidím.Předem moc děkuji .

Odpověděl: Jakub Minařík
Dávka Neurolu 0,25 je poměrně malá a nemusela by z dlouhodobé perspektivy dělat potíže. I když - jistě člověku moc nepomůže, když ví, že pravidelně užívá návykovou látku a má zkušenost, že když jí vysazuje, tak se jeho stav začíná horšit, ... Ona existuje taková reakce, která se děje při vysazení některých léků - když je vysadíte vrátí se a nebo se zhorší obtíže, kterými pacient trpí. Takže je to dost na nic. Léky ze skupiny, do které patří neurol bohužel mezi tyhle léky patří. Spousta kolegů se mnou možná nebude souhlasit, ale já mám pocit, že problém se závislotí na těchhle práškách je mnohem závažnější, než panuje obecné povědomí. Možná se pletu. Tím vás nechci strašit. Ono se to hodně týká zkušenosti kterou jsem si opatřil se svými klienty. Když se to rozjede, člověk je toho schopen do sebe nacpat fakt hodně. Jestli jste na stabilizované malé dávce, tak by to nemusel být problém. Kdyby jste chtěla vysadit - tak myslím vede cesta přes některá antidepresiva toho typu jako je deprex, který jste užívala - tam jsou problémy se závislostí mnohem menší i její důsledky mnohem méně zhoubné. Pokud máte nějakého známého psychiatra - a chtěla byste s tím něco dělat - tak by vám s tím mohl pomoci. Většinou změna medikace musí být doprovázena změnou životního stylu a hledáním nových aktivit, které to pomohou překlenout. Stačí? :-) Kdyby byli ještě nějaké dotazy, tak napište. :-)