Otázka
tomi
Dobrej den, já mám na vás jednu otázku. Jaké následky zanechá marihuana? Kouřím 3x za tejden, mám na mysli, jestli řekněme, když kouřím 3 dny po sobě, jestli se dá zjistit na 4. den, že jsem hulil. A jestli jo, jak mám říct mámě, že je to neškodný? Ona na to jednou došla, tak jsem se ji přiznal, ona mi věří, jenomže já mám strach, že se to dá něják zjistit. Jináč mám 18 let, chodím na VŠ.

Odpověděl: Bára Orlíková
Neni mi bohuzel z vaseho dotazu zcela srozumitelne, co myslite temi "nasledky" a tim, zda se to da "zjistit". Pokud se chcete dozvedet neco o dusledcich (rizicich) uzivani konopnych drog, muzete se podivat bud na tuto stranku pod rubriku Cannabinoidy nebo na www.drogmem.cz, kde pod rubrikou Memy najdete text Vliv konopi na zdravi. Pokud by doslo na rozhovor s mamou o uzivani konopi, s argumentem, ze je to neskodne asi neobstojite - krom toho, ze to neni pravda (i kdyz jsou rizika uzivani konopnych drog nepomerne mensi nez u drog jinych), tak to neni zrovna nejlepsi argument do diskuse. Zkuste si precist doporucene texty a muzete najit inspiraci pro pripadny rozhovor o konopi. A jestli se ptate na to, zda to na vas bude poznat po par dnech, kdy hulite v kuse - resp. se ptate na to podle ceho by se to poznat dalo, tak si myslim, ze se to spis na prvni pohled nepozna. Muzete byt nesoustredeny, citit se utlumeny, roztrzity, podrazdeny - ale nemyslim, ze by bylo natolik intenzivni, ze by to nekdo mohl spojovat s tim, ze jste predtim tri dny hulil. Nezminujete take, jak prisla vase matka na to, ze kourite travu - zda vas pristihla pri koureni nebo to na vas poznala den pote nebo zda jste podstoupil test na pritomnost drog (i to nekteri rodice delaji, aby se ujistili, ze jejich deti neberou drogy - pripadne se delaji namatkove testy treba v zamestnanich jako jsou ridici nebo letovi dispeceri nebo i beznym zamestnancum v nekterych zahranicnich firmach - a pozitivita testu muze byt duvodem k ukonceni pracovniho pomeru). Takze dalsi vec jsou testy na pritomnost drog - pokud by vam po trech dnech nekdo udelal test na pritomnost THC, tak bude stoprocentne pozitivni - tj. ze se tam THC ukaze. Obvykle se testy delaji ze vzorku moci a THC se da z moci detekovat pomerne dlouho - obycejne tak do 14 dni po poslednim poziti, ovsem po velmi intenzivnim uzivani az mesic od posledniho uziti. Takze by se vase uzivani travy dalo nejspis zjistit jedine timto zpusobem.