SUBOTEX
už jsem sem psala ohledně závislosti kamaráda na suboplexu a vy jste mi napsali aby se poradil s lékařen, jenže on už tyhle prášky nemá od lékařů, ale od dýlerů...nemá peníze na to aby docházel každý týden k lékaři, který ho akorát stáhle o peníze!já nevím jak mü pomoct, říká že musí přestat, ale už přestává nějak dlouho...neexistuje ¨nějaká bezplatná pomoc?předem děkuji za odpověd...

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud nemá jeho lékař smlouvu se zdravotní pojišťovnou, tak musí samozřejmě o péči platit. Popravdě řečeno - ambulantní služby tohoto typu nejsou příliš zajištěné a čekací doby se pohybují v měsících. A léky pojišťovna také nehradí, i když to odporuje deklarovaným principům. Ale i kdyby si přítel léčbu u lékaře plně hradil, tak i ta nejdražší varianta i s léky vychází mnohem laciněji, než nákup léků na černém trhu. Jinak varianta zdarma s relativně nejkratší čekací dobou je ústavní detoxifikace, trvá u subutexu tak + - 3 týdny. Pokud byste měli zájem, mohu vám nabídnout nějaké kontakty, pokud budu vědět, odkud jste. :-) P.s. Myslím, že příteli se příliš přestat nechce. Myslím, že ho budete muset postrčit. :-)