snuffy
Asi mesic uzivam peri (nosem) a po poslednich 3 peckach ten stav trval nejak moc dlouho - prisel jsem k ranu domu, lehnul jsem si a nebyl schopny usnout. Horsi, ale je velmi neprijemna nevolnost, takova kovova chut v puse, a hrozne bolesti bricha (myslim, ze zaludku), ktere se nespravi ani kdyz se najim. Tak nevim, jestli je to zpusobeno zvysovanim davek, tim, ze na perniku moc kourim, nebo tim, ze uzivani pres nos poskozuje zaludek (travici soustavu). Myslite, ze by me problemy vyresilo, kdybych zacal peri radeji kourit, nebo aplikovat nitrozilne? Po jak dlouhe dobe muzu ocekavat nejake zmeny v psychice? Uzivam vetsinou vikendove, vyjimecne si dam pres tyden. Diky.

Odpověděl: Jakub Minařík
Potíže které popisujete jsou způsobeny dlouhodobým užíváním pervitinu a ne způsobem aplikace. Pokud začnete pervitin užívat injekčně, opatříte si mnohem horší problémy. Takže doporučuju spíše pervitin na nějakou dobu vysadit. Jinak injekční aplikace je velmi riziková a kromě lokálních komplikací - Abscesy, flegmony - které mohou v konečném důsledku vést až ke zptrátě končetiny (amputuje se kvůli tomu, aby člověk přežil - třeba pro silný zánět podkoží - flegmonu) - si můžete taky opatřit onemocnění celková - AIDS, žloutenku, ... Nemyslete si, že vás se to netýká, protože promořenost lidí, kteří berou injekčně drogy je v některých oblastech i kolem 80-90% u žloutenky typu C. A žloutenka typu C je skoro tak dobrá jako AIDS - umírá se na selhání jater, nebo na rakovinu jater, ... Psychické změny se dají očekávat už po poměrně krátké době, ale je to hodně individuelní. Jen mě tak napadá, že podle toho co píšete, se dá předpokládat, že stojíte na prahu závislosti. Což bych vnímal jako jednu z nejvážnějších komplikací spojených s užíváním pervitinu. Jestli chcete dobré doporučení, pervitin fakt alespoň na čas zcela vysaďte a zaveďte si denník, kde si poznamenáte každou jednotlivou aplikaci. Pokud zjistíte, že se frekvence užívání zvyšuje a už dávno neplatí, že si dáte tu a tam o víkendu, ale že berete obden, tak zastavte. Jinak se potkáme někde na léčbě. :-) Stačí?