Alkohol
Busty
Dobrý den, chtěl jsem vás požádat o radu.Je mi 22 let a poslední dobou mám trošku problém s alkoholem.Nemusím pít často, ale když někam jdu tak to stojí za to.Já prostě nevím kdy mám dost.Jsem pořád veselý, můžu pít jak chci a najednou bum a já si vůbec nic nepamatuji, dělám ostudu a ztrácím věci.Během 14 dnů jsem ztratil dva telefony a doklady.Vždycky jsem se ohlídal, ale teď to prostě nejde i když se snažím mít to pod kontrolou.Dřív jsem nepil tvrdý alkohol, pouze pivo a vše bylo v pořádku.S tvrdým alkoholem jsem začal cca před rokem, kdy jsem se rozešel po dost dlouhé době s holkou a alkohol mi to pomáhal překonat.Strašně rád bych s pitím přestal úplně.Chci vás poprosit o radu jak s tím vším přestat. Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
To co popisujete vypadá, že máte problémy celkem obstojné. Přestat pít je myslím jedinná šance jak se vyhnout závislosti na alkoholu a léčbě někde v psychiatrické léčebně. Skoro bych doporučoval zmapovat možnosti nějakého ambulantního poradenství někde ve vaší blízkosti. Protože když začnete abstinovat, tak se může celkem snadno stát, že váš odvykací stav bude natolik silný, že budete muset k lékaři. Takže, pokud přestanete pít a začnou se vám třást ruce, budete se cítit divně, nebudete moci spát, nebo začnete vidět divné věci - urychleně vyražte k lékaři. Odvykací stav u alkoholu je na rozdíl od absťáku po heroinu, pervitinu, nebo kokainu někdy smrtelný!!! 1. Pro samotné přestávání si nejprve ujasněte proč chcete přestat. Je to důležité, protože pokud v tomhle nebudete mít jasno, budete přestávat stěží. Nejlépe si to napište na kus papíru a někde si ho uložte tak, abyste se k němu mohl vrátit. 2. Naplánujte si co budete dělat, až přestanete. Důležité je najít si nějaké zábavy, které vám pomohou překonat chuť. 3. Alkohol, který máte doma vyhoďte a nechoďte do hospody, ... A taky se vyhýbejte přátelům z mokré čvtrti. Jinak nepřestanete. 4. Sežeňte někoho, kdo vám s abstinencí pomůže. 5. Napište jak se vám to daří. :-)