PCP
Geloe
Aka droga je PCP a ake ma ucinky? A este som sa chcela spytat, chcem sa dat testovat na Hepatitidu C a HIV, ale uzivam intravenozne pervitin, je mozne, aby to ten lekar, ktory mi robi testy, zistil? Ak ano, ako dlho mam abstinovat, aby sa v mojej krvi nedali najst stopy po pervitine? Dik

Odpověděl: Bára Orlíková
Z textu prevzateho ze spriznenych stranek www.extc.cz brnenskeho sdruzeni Podane ruce vám muzu k PCP uvest toto: PCP, phencyclidin-piperidin je syntetická droga, která spojuje stimulační, halucinogenní a hypnotické účinky. Mívá nejrůznější podoby - prášek, roztok, tablety. V podobě tablet se někdy prodává jako extáze (výroba je levnější než u MDMA). Způsobuje splynutí mezi informacemi ze smyslových orgánů a duševními jevy. Dochází ke smíšení reality a fantazie, vnějšího a vnitřního světa. Při velmi nízkých dávkách (pár miligramů) způsobuje euforii, neklid, halucinace, poruchy vnímání prostoru, pocit odcizení. Při vyšších dávkách nastává znecitlivění vůči fyzickým podnětům (není cítit bolest), pocit nezranitelnosti, může se dostavit tendence k sebepoškozování, poškozování okolí, návaly síly, setřelá řeč, záchvaty zuřivosti, násilné chování aj. Rizika: nevypočitatelnost účinku, riziko těžké toxické psychózy, agresivní a autoagresivní jednání! (někdy až sebevražedné a vražedné tendence), riziko úmrtí po ochrnutí dýchacího centra, při dlouhodobém užívání se zvyšuje riziko rozvinutí vážnějších duševních chorob a rozpadu osobnosti, mohou nastat vážná poškození srdce a jater. K vasemu druhemu dotazu - chvalim to, ze si chcete nechat udelat testy na HIV a hepatitidy. Pokud vam lekar neudela specialni testy na pritomnost drog (k cemuz by musel mit specialni duvod a vas souhlas), ze standardnich testu na hepatitidy a HIV se droga detekovat neda (jen na okraj - pervitin se da detekovat cca tyden po poslednim uziti, vyjimecne dele, pokud bylo predchozi uzivani velmi intenzivni). Pokud ovsem uzivate pervitin nitrozilne uz po nejakou dobu, je mozne, ze to na vas lekar pozna, aniz by vam musel delat testy :)