Proč?Co se stalo?
neználek
Dobrý den, Včera večer jsem s kamarádem na kolejích užil mariuhanu. normálně to se mnou nedělá nic strašnýho, ale tentokrát jsem upadl do děsivé deprese. Měl jsem strach o svůj život. Strašně mi bušilo srdce, měl jsem sucho v ústech, okolní realitu jsem vnímal jakoby segmentovaně.Uplně jsem ztrácel kontakt s realitou.Kamarád mne uklidňoval, že i sebehorší pocity nepramení z žádného závažného problému, ale pouze z odlišné a dočasně zdeformované senzitivity smyslů Když jsem vnímal zvuky kolem sebe, připdal jsem si jako když pustíte magnetofon a neustále ho s vysokou frekvencí zeslabujete a zesilujete. Chtěl jsem aby tento stav skončil, přál jsem si usnout a utéct z toho. Ráno bylo lepší, ale podobně hrozivé. Přišlo mi, že každou chvílí upadnu do mdlob....děs. V současné době mám virozu, byl jsem u lékaře a dostal antibiotika. Myslíte, že v důsledků oslabené imunity organismu mohlo dojít k obtížnějšímu vyrovnání se organismu s drogou?Ovlivňuje oslablá imunita odbourávání THC?Proč jsem tentokrát zažil takový stav? Nejsem pravidelný konzument, ale něco jsem už vykouřil a tento stav jsem nikdy neměl. Teď jak píší email, tak je to již lepší, ale i tak mám pocit, že je něco divnýho, že jsem nějakej zmatenej. Bojím se aby ve mně ten joint nevyvolal nějake trvalejší schyzoidní nebo depresivní stavy. Jestli se z tohoto vzpamatuji, již kouřit nechci. I když je to možná jeden případ ze 100, za takové utrpení mi ta cigareta trávy nestojí.Poraďte prosím, zda-li víte, co se to se mnou stalo? Byl jsem dobrejch 14h uplně mimo, uplně mimo každodenní realitu, kterou jsem do te doby vnímal. Děkuji za radu. Vašek

Odpověděl: Jakub Minařík
Konopí je halucinogen. Občas se takové příhody stávají. Asi máte pravdu že na vašem stavu se mohla podílelet počínající viroza, taky možná marihuana byla silnější než obvykle. Na to bych soudil podle délky intoxikace. Zkuste si na těchhle stránkách přečíst pasáž o halucinogenech, možná pochopíte co se s vámi dělo. Ohledně prognosy je vždy ošidné se vyjadřovat, ale pokud vás mohu uklidnit, tak v drtivé většině se takové stavy, jaké jste zažil, obejdou bez následků. Prostě obtíže za čas odezní a zůstane po nich jen nepříjemný pocit.