Ambulantní léčba
Jitule
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na dosti citlivé téma. Jedná se o to, že užívám pervitin asi 2 roky, zhruba ve 2týdeních frekvencích. Jsem vdaná a mám dítě staré 2,5 roku. Před tím než jsem poznala svého manžela jsem nikdy nic neužívala ani nezkusila. Nyní se s manželem rozvádím především z tohoto důvodu. Snažím se abstinovat již asi 3 týdny a hodlám vyhledat odbornou pomoc. Bojím se že můj partner hodlá toto použít proti mě, jelikož se chce pokusit dostat syna do vlastní péče. Musím podotknout, že se o dítě starám perfektně, chodím do zaměstnání a nikdo z okolí ani nejbližší rodina nemají o ničem tušení. Na prvním místě je u mě vždycky dítě. Doma mám stále čisto a rozhodně si myslím, že nejsem sociální případ. Chtěla bych se z toho dostat, ale nemohu podstoupit hospitalizaci a asi ani detox. Bojím se, že o syna přijdu a jsem z toho zoufalá. Prosím poraďte mi jak mám toto řešit. Chci být pro svého synka perfektní a zdravou matkou a nechci se dál bát svého manžela. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohuzel nepisete odkud jste, tak si nejsem jista, zda budete moci vyuzit prazske kontakty, ktere bych vam ted mohla doporucit. Ohledne lecby - myslim, ze nejvhodnejsi reseni by byl Denni stacionar SANANIM, kde nabizi krome jineho pomoc maminkam s detmi, ktere maji problem s drogami (v tomto kontextu mysleno tak, ze problem s drogami maji matky, nikoli deti - jinak stacionar nabizi pomoc i rodicum, jejichz deti uzivaji drogy) a jednak nabizi ambulantni lecbu. Dal bych videla jako docela vhodny krok obratit se na Pravni poradnu A. N. O., ktera poskytuje bezplatnou pravni pomoc v otazkach drogove problematiky (a resi i podobne pripady jako je vas, kdy se jedna o rozovodova rizeni a svereni ditete do pece). Kontakt na Denni stacionar je Janovskeho 26, Praha 7 - Holesovice, tel 220 80 31 30 (muzete se obratit na dr. Preslovou, ktera ma na starost pomoc matkam s detmi), dalsi informace naleznete na http://www.sananim.cz/fcilities.php?id=9. Kontakt a blizsi informace o Pravni poradne najdete pod kolonkou Pravni poradna v pravem sloupci na teto strance nebo na www.asociace.org (rubrika Pravni poradna). Pokud nejste z Prahy, napiste a zkusime najit nejake zarizeni ve vasem regionu. Zatim preji hodne stesti.