abces
Pred nekolika mesici jsem mel na ruce abces ktery se vyhojil sam.Kdyz boule co tam byla zmizela,zacal jsem zas davat do ty ruky.Docela dlouho to bylo v pohode az posledne kdyz jsem si tam daval,jsem jehlou vjel do zily,ale narazil jsem na neco tvrdyho.Propichnout to neslo a dost to bolelo,takjsem to nechal byt.Ted tam mam dost tvrdy misto,zadny otok,ale boli to pri dotyku.Je to opet abces?Pokud myslite ze ano,co byste mi na to doporucili? Dekuju

Odpověděl: Jakub Minařík
No, mohla by to být vazivová tkáň, která se někdy dělá na místě vyhojeného abscesu. Ale může to být i recidiva toho abscesu. On i když se zahojí, tak může někde v hloubi zůstat ložisko těch potvor, co ho způsobili a za příhodných okolností se může znova reaktivovat. Podle průběhu to pak může být absces, nebo flegmona. Kdyby se vám to začalo rozjíždět do šířky, bolelo to + k tomu byla i teplota, tak padejte fofrem na chirurgii. Protože když to zanedbáte, tak vám ruku budou muset uříznout. A i kdyby se objevil znova ten absces, tak bych chirurgii doporučoval. Protože samo se to spíš nevyhojí. Takže doporučení zní - běžte na chirurgii!