Drogy a narkóza
Radka
Syn bydlí u babičky. Vím, že kouří marihuanu - možná i hašiš. O ostatním zatím nevím. Vzhledem k tomu, že opakovaně trpí hematurií byl poslán na ultrazvuk a zjistili, že má nějaký nález v močovém měchýři a má jít na operaci. Babička nechce, abychom někde říkali, že měl pozitivní test na drogy, ale já nevím, jestli bychom to neměli oznámit, když půjde na operaci a budou mu dávat narkózu. Babička mi odmítla udělat aktuální test na drogy a tvrdí, že jsem posedlá, že je Petr hodný kluk a nic nebere...Prosím poraďte mi.

Odpověděl: Jakub Minařík
Interakce marihuany a léků, které se používají k celkové anestezii by měla být celkem minimální. Spíš jde o to, aby syn nebral před operací jiné léky a drogy. Protože některé (třeba Extáze, pervitin) mohou mít interakci poměrně vážnou. Nevím kolik je synovi, ale pokud je plnoletý asi bych to vyřešil tím, že bych mu důrazně doporučil, aby se o tom, že "tu a tam zahulí", nebo si dá něco jiného přiznal před operací anesteziologovi (přijde se za ním podívat a vyšetřit ho). Ten už dokáže zvážit, jak moc to je, nebo není nebezpečné.