drogy
Jitka
Prosím o radu. Kamarádka má syna 19 let, který nyní asi půl roku žije v Praze. Ona má silné podezření, že syn uživá drogy. Už v minulosti podezření měla, zařídila mu odběr krve, ale tam se nic nezjistilo. Takže má spíše takové nepříme důkazy, zhubl, vyrážka v obličeji, zvláštní chování - skleslost a pak zase spousta energie, má dluhy a nepracuje, něco slíbí a druhý den to je jinak. Má o něho strach, chtěla by mu pomoci, ale neví jak, a kam se obrátit o radu, počítač nemá, proto píši za ní. Syn je plnoletý- nutit ho asi k ničemu nemůže, ale zároveň nechce jen v klidu čekat.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vaše přítelkyně by mohla mít relativně blízko do Pardubic a nebo do Hradce Králové. V obou městech existují poradny, kde by se mohla o problému poradit. Stačí zadat do vyhledávání v kontaktech město a ono se to najde samo. Jinak soudím, že to celkem podezřele vypadá. I když samozřejmě těžko soudit, ale na první pohled se zdá, že syn opravdu experimentuje, nebo spíše užívá drogy, nejspíše ze skupiny stimulačních látek. Typnul bych na pervitin. Jestli tomu tak doopravdy je, nevím. Ono se ze 2x zprostředkovaného líčení těžko diagnostikuje. Zkuste tedy kamarádce najít kontakty na Hradecku a Pardubicku. V Hradci Králové by to bylo o.s. Laxus, v Pardubicích AD centrum. Kdyby bylo potřeba, klidne se ozvěte.