abstinence
Macík
Dobrý den, ve středu 27.10. v 10.00 hod. jsem si zapálila poslední cigaretu. Jelikož jsem "byla" (doufám, že to tak bude) silná kuřačka - 50 cigaret denně (Petra leigt), vyhledala jsem pomoc. Absolvovala jsem následující terapii - počítačová metoda, která je prováděna moderní technologií pomocí terapeutického přístroje, který pracuje na bázi elektromagnetického působení. Na základě této analýzy vysílá přístroj zrcadlově obrácenou elektromagnetickou vlnu, která působí na okolí chuťových buněk. Tímto dochází k potlačení tzv. nikotinového hladu. Po terapii k mému úžasu jsem si nezapálila a hlavně z abstinenčních příznaků nic necítím. Je to normální po tak velké dávce cigaret nebo můj organismus je ještě přesycen nikotinem a čerpá ze zásob a vše příjde později? Prosím odpovězte mi. I když terapie slibovala, že žádné abstinenční příznaky nepocítím, je mi to divné. Děkuji M.

Odpověděl: Jakub Minařík
Abych řekl pravdu, tak léčba závislosti na tabáku je něco, s čím se setkávám jen okrajově. Většinou za mnou přicházejí lidé se závislostí na heroinu, nebo pervitinu. Nicméně, samotného mě to trochu zajímá, protože jsem sám kuřák. Ohledně toho nač se ptáte a abstinenčních příznaků - je to trochu složitější. Velký vliv má kromě fyziologické "tělesné" reakce organismu i to, jak se s tím popere mozek a duše. Mohu to demonstrovat na závislosti na heroinu. Tentýž klient, ta samá dávka - doma u maminky dramatický stav, rodina kompletně na nohou, akutní ošetřní záchrankou, ... trvání 14 dní. O pár měsíců později na cele předběžného zadržení trochu rýma a chřipkové obtíže, průjem, pocení - ale celkem nic dramatického - trvání 4 dny. Rozdíl je v tom, že zatímco maminka ošetřovala, tak ve vězení by dostal max. přes h... Celkem z toho plyne, že pokud se podaří mozek a duši vyladit na to, že absťák nebude, tak se nedostaví, nebo se dostaví jen ve velmi mírné formě. Důležitější je naše odhodlání a připravenost něco změnit. Pokud jste rozhodnutá (a zdá se, že fakt jste) tak to zvládnete. Jinak - pokud by s objevil odvykací stav a vy jste měla pocit, že to nezvládnete - existují nikotinové náplasti a žvýkačky. Mají je v každé lékárně. Jsou bez předpisu. Dobře si přečtěte návod, protože pokud třeba tu žvýkačku začnete intenzivně žvýkat, tak velmi rychle poznáte, co to je intoxikace nikotinem. P.s. Držím vám palce a napište, jak jste dopadla. :-)