alkohol
best
ahoj, jak se projevuji přiznaky zavislosti na alkoholu?zda se mi že fakt hodne piju,temeř každy den a taky že mě nejde si to odpustit.jestli mužete odpovezte prosim dnes, nevim kdy zas budu moct. diky

Odpověděl: Jakub Minařík
Velmi zjednodušeně: 1. Porucha v kontrole pití - pijete víc, než zamýšlíte a v dobu zcela nevhodnou. Například vyrazíte v pondělí na 1. pivo, vypijete jich 12, ráno nejste schopen dorazit do práce. 2. Omezujete jiné zájmy a aktivity a místo toho konzumujete alkohol. 3. Máte okna. 4. Pijete pravidelně, denně, často i během dne, nejen večer. 5. Ráno si často musíte dát alkohol, abyste se zprovoznil. 6. Když se 1 den nenapijete, třesou se vám ruce, jste neklidný, v noci po proabstinovaném dni (dnech) nespíte, potíte se. 7. Obyčejně vás někdo upozorní, že pijete fakt dost. Pokud jste na více bodů ze seznamu odpověděl ano, pravděpodobně máte s alkoholem celkem vážné obtíže a bylo by vhodné, kdybyste uvažoval o tom, že to zarazíte. Nemusí se nutně jednat o závislost, ale pokud si ji nechcete opatřt, měl byste si dát delší pauzu. Alespoň pár měsíců a pak pít opatrněji.