dotaz
Reny
dobrý den mám dotaz.asitak 14 let si tak jednou za měs píchnu heroin,jsem pak v pohodě odpočinu si,ale musim ho mit a vědět, že si mužu dát , když budu chtít. jakmilie nemámzásobčku jsem dost nervozní. myslim, že závisleá nejsem ale možna trochu psychicky na tu zásobičku ve špajzu. snažim se fakt udržovat tu vzdálenost několik tejdnů, ale třeba před vánocema nebo před dovolenou nebo když je stres, tak jen to spíš po tejdnu, spíš mi to vadí psychicky, že musim mít schováno pro případ, ale nemůžu se tý potřeby zbvavit, prostě nemít doma nedokážu. začalo mě to štvát. mužu s tim něco dělat?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, něco s tím dělat samozřejmě můžete, dokonce jste právě začala. Jen si nejsem jist, že to zvládnete úplně sama. Nejsem si jist, zda se jedná o závislost, ale přestat bude asi dosti těžké. V danou chvíli považuju za důležité se nerozjet, protože by se vám to mohlo nějak vymknout. Tak si dejte pozor a pečlivě si hlídejte frekvenci užívání. Optimálně si to poznamenejte do diářku. Ohledně toho co s tím - napadla mě taková varianta - vážil bych třeba jestli netrpíte depresí, nebo nějakou jinou poruchou. Heroin by pak byla jakási forma sebeléčby.. Protože to by mohlo být vysvětlení, proč vám nejde přestat. Doporučoval bych tedy zkusit navštívit psychiatra. Asi bych doporučoval najít někoho, kdo kromě klasické psychiatrie se také zabývá drogama, protože jinak by vás mohl odmítnout s poukazem na to, že s drogama nedělá. Pokud jste z Prahy, tak vám nabízím svoji maličkost. Pokud jste odjinud, tak napište odkud, pokusím se vám najít kontakt. Takže napište. :-)