predavkovani pervitinem
Eva
Dobry den,co delat kdyz se nekdo predavkuje pervitinem? Kamarad rikal,ze pervitinem se neda predavkovat, jen je clovek maximalne vic a vic "na sracky",ale to se mi nezda vzhledem k tomu,ze patri mezi tvrde drogy.Co hrozi pri tomto predavkovani? A jak bych pripadne mohla pomoct? Dekuji Eva

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejpravděpodobnější příčinou smrti při předávkování pervitinem je selhání oběhu. . pomoc by spočívala v normální resuscitaci (tj. masáž srdeční a dýchání z úst do úst a hlavně přivolat záchranku. Jinak udělat nemůžete nic. Popravdě řečeno, je otázka, zda-li v takovém případě zvládne něco záchranka. Pokud by to bylo opravdu špatné, tak pravděpodobnost, že postižený přežije, může být malá i při maximálně cílené léčbě, která je poskytnuta okamžitě. Jinak předávkování se může také projevit toxickou psychozou. Pokud by kamarád začal honit čerty po bytě s nožem a nebo vykládat něco o tom, že ho všichni pronásledují, požírá ho hmyz, ... tak zavolejte záchranku. V akutní toxické psychoze člověk může napáchat různé ho....ny a některé z nich i smrtelné. Pro něj, nebo pro někoho jiného. Samozřejmě, postižený neví, co činí. Resp. ví, ale má to daleko do toho, jak to vidí ostatní - protože jeho vnímání světa je značně narušené. Stačí? :-) P.s. Přečtěte si text o stimulanciích a o pervitinu.