Jak pomoct?
Petra
Mám přítele který užívá pervitin ,vím toho o drogách spousty ,ale bohužel s přítelem už si nevím rady ...chtěla bych se zeptat jestli je možné zařídit odvykací kůru bez svolení pacienta? Bohužel přesvědčit se nenechá a začíná být pro své okolí dost nebezpečný .....vyhrožování apod.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano i ne. 1. Soud může rozhodnout o nedobrovolné hospitalisaci pokud je pacient nebezpečný sobě nebo svému okolí a to způsobem bezprostředním. To se ale netýká odvykací léčby, ale jen hospitalisace na dobu nezbytně nutnou. Jakmile obtíže odezní, pacient je - pokud o to požádá propuštěn. 2. Soud může nařídit ochranou léčbu pokud někdo páchá trestnou činnost pod vlivem, resp. v souvislosti se závislostí na drogách. Pak ale závisí na každém, jestli takovou léčbu nastoupí. Pokud ne, tak ho místo toho zavřou (maření ouředního rozhodnutí). Sečteno a podtrženo - pro vás je asi nejplatnější první bod. Pokud přítel bude nebezpečný začne halucinovat čerty a honit je po bytě s nožem, zavoláte záchranku a ta ho, obyčejně za podpory policie zpacifikuje a odtransportuje do léčebny. Tam bude přinejmenším do té doby, než čerti zmizí.