dcera a tráva
Monika
Dnes jsem byla předvolána do školy , že u dcery 14 byla nalezena tráva.Bylo mě doporučeno at dám dceru vyšetřit močí.Dcera mě přísahala a byla svolná i k odběru moči, že si jenom pouze jednou asi se třemi nádechy potáhla.Ukáže se ve výsledku moči i tato nepatrná dávka?Nevíte zda je uměrný trest 2 z chování?Mám tedy moč poslat na rozbor.Dcera je jinak bezproblémová a věřím jí, že to chtěla pouze "oprubovat".Jsem bezradná, děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Moč samozřejmě nechat vyšetřit můžete, to co dcera užila by se tam objevit mělo. No, pokud jste už moč nabrali. Jestli dcera pokouřila před několika dny, tak se malá dávka objevit nemusí. Otázka, zda testovat moč, když se dcera přiznala - připadlo by mi to smysluplné jen k vyloučení zda dcera neužila nějakou jinou drogu. Protože o trávě víte, je bezpředmětné za to vyhazovat peníze. Znamenalo by to mít asi 100ml moči uložené v chladničce, která by byla odebraná bezprostředně po tom průšvihu. Toxikologická analýza bude ale tisícová záležitost, doporučoval bych moč nechat vyšetřit v Národní laboratoři pro forenzní toxikologii, Na bojišti 5. O úměrnosti trestu neumím moc diskutovat, ale přiměřené varování může být pro další vývoj celkem důležité. Člověk když si sáhne na kamna měl by se spálit. :-) P.s. Doporučoval bych vám kontaktovat nějakou poradnu. Pokud napíšete odkud jste, mohu vám nějaký kontakt doporučit.