pervitin
Terezka N.
Mam ted novyho kluka,fakt super clovek,jen bere pervitin.Je o 5 let starsi(ja 17,on 22) ale moc si rozumime.Uz mi dal caru na ochutnani,at vim jaky to je a bylo to bajecny.A necitim se nijak zavisla.V patek to dostanu do zily,jako on...on si jenom picha.Jak poznam ze zacinam byt zavisla?A muze byt muj kluk uz zavisly kdyz bere skoro 3 roky?A jaky to je kdyz se to da rovnou do zily?Je to velky rozdil proti snupnuti?Dekuju za odpoved,pokud neodpovite,chapu,moje otazky urcite nejsou tak dulezity jako ostatnich..

Odpověděl: Jakub Minařík
Váš přítel po 3 letech užívání pravděpodobně závislý je a vy budete brzy také. Při téhle konstelaci se tomu nevyhnete. Bohužel. Pravděpodobnost, že se pletu je velmi nízká. Měla byste také vědět, že injekční aplikace je nejnebezpečnější způsob užívání drog. Je poměrně slušná pravděpodobnost smrtelného předávkování, prakticky jistota nákazy virovou žloutenkou (promořenost populace užívatelů drog je kolem 70%). Nákaza AIDS je zatím relativně málo pravděpodobná, protože je mezi uživateli drog zatím relativně málo nakažených, aby se rozjela epidemie. Ale žloutenka typu C nebo B je skorem stejně dobrá i co se týče prognosy přežití. S jediným rozdílem, žloutenka typu B vás může na rozdíl od AIDS zabít hned. Žloutenka typu C je horší více s dlouhodbého hlediska, poškozuje játra, je příčinou vzniku rakoviny jater, ... Dobrá zpráva je, že obě žloutenky se dají léčit. Léčba zabírá u více než poloviny nakažených. Váš přítel vám jistě řekne, že žloutenku nemá. Zkuste se ho zeptat, kdy byl naposledy na testech. Pokud vám řekne, že žloutenku nemá, protože lidi se kterýma bral na testech byli a žloutenku nemají - tak to není žádná záruka. On může být z party jediný, kdo žloutenku má. Drogy lidi užívají proto, že je to báječný. Alespoň na začátku. Možná by taky stálo za to vědět, jak vypadají ty důsledky. Protože to "šňupete" i s těma chlupama, kterýma je to porostlý. Přečtěte si dotazy lidí na tomhle serveru. Pokud si dáte práci a trochu se začtete, dozvíte se, jaký problémy budete řešit, když brát začnete. Doporučoval bych vám drogy nebrat a pokud mohu mít fakt dobrý doporučení, neberte drogy injekčně. Rozhodně třeba proto, že žloutenka není žádná sranda. P.s. Jen na okraj - tyhle věci vám nepíšu proto, abych vás strašil. Píšu vám je proto, abyste věděla do čeho jdete a mohla si promyslet, jestli o to stojíte. Rozhodnout se musíte sama. Držím vám palce.