Jak dlouho zůstává droga v krvi?
Ivka
Chtěla bych se zeptat jak dlouho zůstávají různé nejznámnější drogy v krvi nebo v celém těle. Prostě za jak dlouhou dobu ji už nikdo nenajde..Např.: marihuana, hašiš, lysohlávky, trip, pervitin, kokain,...

Odpověděl: Martin Hulík
Z krve se obvykle netestuje, taky proto, že je to drahé a odběr krve je nepříjemný. Krev může odebrat jen lékař, o záměru testovat drogy by měl pacienta informovat a měl by k tomu mít dobrý důvod. Dobu detekovatelnosti drog z krve jsem nikde nenašel, ale bude podobná jako u testů z moči - to je také nejčastější způsob testování.
Doba detekovatelnosti drog z moči:
pervitin 2-14 dní
opiáty 1-3 dny (my spolehlivě zachytíme do 5 dnů)
marihuana, hašiš - 1-30 dní
kokain 24 hodin
extáze jako u pervitinu
psilocybin, psilocin (účinné látky v lysohlávkách) se běžně netestují, i když je to možné, doba detekovatelnosti je neznámá
LSD se běžně netestuje, zachytitelné 24-48 hodin
Údaje jsou jen orientační, v konkrétním případě to může být i výrazně jinak.
Nevím, k čemu tyto informace potřebujete, ale musím vás upozornit, že testy na drogy by měly zůstat podpůrnou metodou, samy o sobě nic neřeší. Jejich riziko je v tom, že z těch, kdo testují, se můžou stát drábi a z testovaných lovná zvěř. Screeningové testy, které se dají sehnat ve zdravotních potřebách taky nejsou stoprocentně spolehlivé, je tu (i když nízká) možnost falešně negativního nebo v horším případě pozitivního výsledku. Testovat a interpretovat výsledky by proto měl odborník. Pro spolehlivé potvrzení pozitivního výsledku je nutné odeslat vzorek toxikologické laboratoři a zaplatit drahé vyšetření.