Vliv drog na lidskou inteligenci.
Martin
Setkal jsem se s clankem, v nemz autor popisoval americky vyzkum, kdy se nekolik dobrovolníku podrobilo vyzkumu vlivu marihuany na lidskou inteligenci. Studentum matematiky byla pred pokusem zadana velmi slozita uloha, kterou vsichni vyresili. Nasledne pravidelne, po dobu tri mesicu, dvakrat tydne, konzumovali THC. Pote jim byla zadana jina, obdobne slozita matematicka uloha, kterou spravne ji nevyresil nikdo. Tento ukol se opakoval, ovsem zadny ze studentu jiz nikdy nebyl schopen ulohu dokoncit. Byl nekdy popsan vliv i jinych drog, napriklad halucinogenu, opiatu nebo stimulantu, na inteligenci? Lze pozorovat jeji snizovani pri konzumaci techto skupin latek?

Odpověděl: Martin Konečný
Bohužel jsem se nesetkal s žádnou studií, která by se zabývala vlivem drog na inteligenci. To co popisujete ve svém dotazu je výzkum zaměřený na vliv marihuany na možná "numerickou inteligenci" nebo "logickou inteligenci" samozřejmě by bylo dobré si definovat co to vlastně inteligence je a pak si vymezit rámec ve kterém se chceme pohybovat. Např. spousta lidí popisuje zlepšení komunikace s lidmi po požití alkoholu, extáze, pervitinu, thc - takže by se dalo mluvit o tom, že tyto látky působí na sociální inteligenci. Ale kdo vlastně ví co to ta inteligence je. Velmi výrazné snížení inteligence je pozorovatelné např. při dlouhodobějším užívání toluenu (legální-nejničivější drogy) - dalo by se říci, že dochází ke snížení na všech úrovních - prostě totální rozklad.