nemoc
twetti
Už jednou,jsem vám psala o mém problému s chlapcem.Tentokrát bych se chtěla zeptat:začal mít problémy s játrama (zkolaboval),myslíte si,že by to mohlo být tím,že hulí marihuanu a taky cigarety???

Odpověděl: Martin Šefránek
Marihuana a tabák nemá na játra tak výrazný vliv jako jiné látky (např. alkohol). Samozřejmě vždy záleží na aktuálním zdravotním stavu jednotlivce. Rovněž je otázka, zda váš přítel zkolaboval právě v důsledku selhání jater, neboť to se stává v případě závažného onemocnění, jako je cirhóza. Doporučujeme vám pokusit se kontaktovat ošetřujícího lékaře vašeho přítele. Počítejte však s tím, že vám tyto informace nemusí poskytnout s ohledem na lékařské tajemství. Má-li váš přítel problémy s játry, je možné, že má žloutenku. Každopádně by jste měla myslet rovněž na sebe a preventivně si nechat udělat vyšetření na hepatitidu (žloutenku). Rovněž nebude od věci, promluvíte-li si otevřeně s vaším přítelem o jeho zdravotním stavu, neboť tím chráníte také vaše zdraví.