Koureni - Bupropion?
Filip
Mam dotaz ohledne prestavani koureni. Cetl jsem v novinach (a i na netu), ze existuje nakej lek, tusimze Bupropion nebo tak nejak, kterej dokaze silne omezit abstaky a mnohonasobne zvysuje sanci na uspech :-)) I na ceskym inetu se o tom vyskytujou naky zpravy, ale spis to jsou naky odborny studie nebo tak (teda co jsem ja videl). Zajimala by me spis ta praxe. Je mozny nejak se k tomu leku dostat? Nemyslim si ze by byl asi volne prodejnej, ale mam namysli i treba nakou "lecbu zavislosti na koureni" s asistenci lekaru nebo tak. Pokud neco takovyho existuje, jak se to pohybuje financne atd.? Asi to neni uplne nejlehci otazka, ale byl bych moc rad, kdyby se mi dostalo jakykoliv (i castecny) odpovedi. Predem dekuji a jsem s pozdavem Filip

Odpověděl: Martin Hulík
No, se závislostí na tabáku moc nepracujeme, naše zkušenosti s Bupropionem jsou nulové. V katalogu léků pro rok 2001 jsem ho nenašel (ale název jste napsal správně), takže u nás asi není ani registrován. Těžko vám ho tedy nějaký lékař předepíše. Informace o léku jsem čerpal odsud. Jestli to jen trochu jde (a skoro bych řekl, že určitě), doporučil bych abstinovat bez léků.
Pokud jde o léčbu závislosti, Liga proti rakovině má protikuřáckou poradnu (možnost osobní návštěvy každé úterý nebo telefonická konzultace) - Na Slupi 6, 128 42 Praha 2, 02/24 91 97 32 - tel./zázn./fax, 02/24 92 09 33 - tel.