noha
Pat
mám horkou nohu už dva dny a bolí to děsně, udělal se mi tam takovej uzel. naěřisem si twplotu 39, nemůžu umřít?nebo co tp je. Pícxhám si dene h.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejspíš se vám rozjíždí absces, flegmona, nebo zánět hlubokého žilního systému. Takhle na dálku to neodliším. Pokud máte ale teplotu 39, tak bych tipnul, že to nebude ouplně prkotina, resp. mohlo by to být poměrně vážné. Umřít na to samozřejmě můžete. Buď na infekci, nebo na nějakou její komplikaci, třeba při zánětu žil na nohou se může utrhnout kus krevní sraženíny a upchat vám cévu, která vede krev z pravé komory do plic. Zemřete pak na selhání srdce. Dobrá zpráva je, že to bývá poměrně rychlý. No, ale obyčejně se to přežívá. To je taky dobrá zpráva, ta horší je, že pokud se to na noze dostane do určitého stadia, tak se dá už leda amputovat (amputace znamená, že vám nohu uříznou, samozřejmě se pokusí jí co nejvíce zachránit, ale někdy to prostě nejde). No, sečteno a podtrženo, myslím, že bych doporučil vyrazit k lékaři. Na vašem místě bych to moc neodkládal. Budou trochu prudit, ale ošetří vás, dostanete antibiotika a za pár dní to bude v klídku. P.s. Možná jsem to líčil v trochu temných barvách, ale myslím, že to je celkem realistický scénář.