zavislost na marihuane
viki
Dobry den, muj byvaly pritel kouri uz asi pet let intenzivne (prumerne obden ci 3x tydne)marihuanu. Je stale strasne sklesly, nema z niceho radost, porad jsou mu staveny nejake prekazky, vsechno je k nicemu. Je porad v depresi.I proto jsme se rozesli,nic pro nej nebylo zabavne, byla jsem z toho nestastna. Ale zustali jsme prateli. Nyni si poprve za celou dobu co ho znam kriticky priznal, ze musi prestat hulit,aby se zbavil depresi, ze je tu jasna spojitost.To predtim jednoznacne popiral.Za jeho nestastny zivot mohlo vzdy neco jineho a trava mu prinasela uvolneni, ktere prece potreboval, kdyz mu vsichni hazeli klacky pod nohy... Prosim, pomozte, jak ho mam podporit, jak se mam chovat?Co by mel delat on?On se na odborna mista neobrati a bojim se, ze nebude dost silny ve svem rozhodnuti neco zmenit.... Dekuji !!!

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, to, že si přítel připustil, že má nějaké problémy a rozhodl se s nimi něco dělat je fajn a je to dobrý začátek. Ale je to pouze začátek... Z vašeho dotazu není úplně jasné, jestli jeho depresivni nalady měl už před tím, než začal hulit anebo potom... Může a nemusí to mít spojitost. Každopádně ho nejspíš čeká dost "práce". Co mu třeba nabídnout naší poradnu? A s tou "prací" mu můžete dost pomoci i Vy; což také chcete... Ptáte se co dělat, jak se chovat... Máte na mysli nějaké konkrétní situace? Popsat vše totiž tak trochu přesahuje možnosti této poradny :-) Hezký den