--) Tomas Harant
nute
Dobry den, myslite ze kdyz uz jsem pres mesic cista, ze bych mohla, nebo treba i mela chodit nekam na dolecovaci zariz.? Pomohlo by mi to v necem? A o co se tam presne dela? Nevim jiste jestli bych se chtela o drogach jeste nejak bavit, spis mozna to nechat a snazit se na to zapomenout. I kdyz casto na to myslim a mam hrozny chute,ale vzdycky si to sama rozumne vymluvim a nakonec na to prestanu myslet a je to lepsi.Ale bude me to takhle trapit dlouho? Nebo do konce zivota? A taky mam neustale pocit, ze je vsechno na nic, zivot me vlastne ani nebavi a jediny co me tu drzi je muj pejsek....ale to neni zivot...:-(

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den Nute, je příjemný vědět že se nevzdáváte a stále jdete za svým. Další měsíc, gratulace.. Ptáte se na můj názor, tak tady je. Po těch letech braní co máte za sebou si stále stojím za tím, že vyhledat odbornou pomoc (ať léčebnou, doléčovací ... můžem to nazvat jakkoli) je nejjistější cesta. Jak sama píšete, život teď za moc nestojí.... chutě na drogy, sny (a věřte tomu, že obojí nepřichází jen tak z čistého nebe). Teď se sice držíte (snažíte se to nějak odsunovat), ale z minula sama víte, že relaps není nic složitého (donekonečna to odsouvat a hromadit prostě nejde). Není mi moc jasné, čeho se to vlastně bojíte? Neznáma? V podstatě každá léčba je o tom, pomoci Vám aby život nestál za ....., aby Vás myšlenky na drogy a chutě nepronásledovaly po celý zbytek života. Je to o tom zjistit proč tu jsou - samotnému člověku to jde těžko - všichni si rádi něco nalháváme aby nám bylo lépe, trocha nevědomí.... A pak s tím zabojovat. Hodně Vám může pomoci už jen setkání s lidmi co na tom jsou či nedávno byli podobně jako Vy. Léčba není žádná věda s přístroji a léky. A pokud vím, tak život lidí co jí mají za sebou rozhodně není o každodenním boji s chutěmi a životem. Hezký den