Naleptávání žaludeční stěny Extází
Daniel K.
Dobyrý den, Chci se jenom zeptat, jestli se nedá se škodlivému působení Éčka na žaludeční stěnu předejít, nebo jej alespoň omezit např. vypitím většího množství vody spolu s tabletkou? Nebo třeba nějaké alkalické látky (soda?). Děkuji.

Odpověděl: Martin Konečný
Vidím, že vám už dlohou nikdo neodpověděl - je to mi líto a omlouvám se tímto za spoždění. Bohužel jsem v dostupných zdrojích nenašel možnost jak omezit žaludeční potíže při užívání extáze - po konzultaci s naší lékařkou jsme došli k závěru, že při požití většího množství vody se rychleji odstraní látka ze žaludku a proto také působí kratší dobu; stejně tak může být vhodné užít vámi jmenované preparáty - soda, gastrogel (které chrání sliznici). Není však zaručeno, že to v kombinaci s extází neudělá něco jiného. S drogami je zakázáno ve výzkumu experimentovat a tak se dá vždy usuzovat jen zpětně z nějakých nálezů - kterých není dostatek na nějaké zobecnění. Proto neručíme za tento návod. Nejlepší způsob jak tomu předejít je, že budete extázi užívat co nejméně nebo pokud možno vůbec.