pro MUDr.Minaříka
Pipi
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat je možné si vytvořit závyslost na perníku když jsem si v sobotu dala poprvé večer 1 lajnu,ale jelikož mi do hodiny nic nebylo tak jsem si dala zase a ráno kolem 8 opět.Ten stav se mi líbil ani mi nebylo nijak špatně,ale v pondělí když jsem se po pěti hodinách spánku vzbudila mi bylo pěkně blbě.Nemohla jsem vstát,bolel mě žaludek po 3 hodinách jsem dostala menší zimnici,kolem čtvrtý jsem si dala zase,protože by mi to prý mohlo pomoc.Pomohlo,ale druhý den už mi bylo dobře ale stejnak jsem si dala,protože mi to tak nějak zachutnalo.Vůbec mi to nepřišlo jako kdybych dělala něco špatnýho.Podle mě ale závislost sem si nemohla vytvořit.Dneska jsem nic neměla,ale pořád mám chuť a vím kdyby jsem měla možnost si dát tak to udělám.Jak dlouho trvá než si člověk tu závislost vytvoří?Předem děkuji za odpověd a přeji krasný den.

Odpověděl: Jakub Minařík
Závislost se nevytvoří ze dne na den. Nějakou chvíli to trvá. Spíše několik měsíců. Ale začíná to přesně tak, jak popisujete. Člověk to vyzkouší, pak znova, protože mu to chutná, pak si dá pauzičku, a pak znova experimentík, ... Nějakou chvíli to takhle běží a pak se najednou člověk přistihne, jak prodává rodičům video a taky mu na tom nepřijde nic divnýho. A pak už se nedá moc přestat a jede to samospádem, neuděláte s tím nic. A pak se asi uvidíme, nebo potkáte někoho jiného, kdo vám z toho pár let bude pomáhat. To jen aby jste viděla do čeho jdete. No, rozhodnutí je na vás. Tak to zvažte. :-)