antidepresiva
anonym
Chtel bych se zeptat jestli jsou antidepresiva jako treba fevarin nebo zoloft z dlouhodobeho hlediska pro telo nebo mozek nejak skodliva? Jak se snaseji s alkoholem nebo marihuanou? Ktery s techto dvou je lepsi nebo ucinejsi??? Dik moc

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud si dobře vybavuji co jsem prostudoval v odborném tisku, tak z dlouhodobého hlediska by oba léky měly být bez komplikací, nebo alespoň žádné nebyly popsány. Nežádoucí účinky a komplikace se popisují v průběhu užívání, když se lék vysadí, odezní i nežádoucí účinky. Myslím, alespoň dle mé vlastní zkušenosti, že oba léky jsou celkem bezpečné. Pokud je člověk užívá dle návodu. Ohledně účinnosti - nelze říci, který je účinnější, některý zabere tomu, jiný zas onomu. Jsou to antidepresiva stejné skupiny (SSRI) a jejich účinnost je myslím celkem srovnatelná. Studii, která posuzovala jejich efekt vzájemně jsem nečetl. S alkoholem a marihuanou buďte opatrný. Jsou to psychofarmaka a tak užívá alkoholu a drog je nevhodné a může to narušit úspěch léčby. Pokud si dáte malé pivo v neděli po obědě, tak by se nic vážného dít nemělo. Žádně varování před vážnou interakcí s alkoholem nebo marihuanou si nevybavuji.