alkohol
peta
Dobrý den, v rodině máme otce-alkoholika. On sám si však svůj alkoholismus nepřiznává, a to i přesto, že před čtyřmi lety náhle upadl do bezvědomí a byl z "normální" nemocnice převezen do psychiatrické léčebny. Byl tam asi dva měsíce, pak mamku uprosil, aby ho dostala domů. A začal pít zase dál. Pije už strašně dlouho (tak 10 let), před těmi čtyřmi lety si prožil delirium tremens a má již počínající cirhózu jater, téměř každé ráno zvrací. Vždycky jsem si říkala, že ho v tom necháme, protože se asi stejně nedá nic dělat. Ale teď bych mu doopravdy chtěla pomoct. Vůbec ale nevím, jak. Alkoholismus si nepřiznává, nadává nám, ponižuje nás, pořád si myslí, že mu chceme nějak ublížit nebo mu něco udělat. Jak bych mu mohla pomoct? Za Vaši odpověď předem velice děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pomoc tatínkovi bude asi těžké. On o ni nestojí. Mohli byste mít úspěch leda v tom případě, že se všichni sjednotíte, včetně jeho praktického lékařě a budete jej tlačit stejným směrem. V první fázi asi není nezbytné, abyste otce nutili přestat pít. Docela stačí když budete chtít, aby normálně fungoval a podílel se na chodu domácnosti. Pokud bude fungovat, tak budete fungovat i vy, pokud nikoliv, přestanou doma některé věci fungovat. například nakupování, praní, ... Člověk tak zjistí, že nic není zadarmo. Až když otec začne mít pochybnosti, jestli je to všechno v pořádku, tak začněte tlačit, aby s tím něco dělal. Poradit jak na to vám mohou zařízení, která pečují o drogově závislé a závislé na alkoholu. Jinak léčba může být úspěšná, ale myslím, že otec musí do léčebny. Jinak to asi nepůjde. Léčbu vám zprostředkuje váš praktický lékař, ev. se na léčebnu můžete kontaktovat přímo, když už tam otec byl. Tam vám mohou také poradit co a jak.