antibiotika a extáze
Píšu ještě jednou, pro upřesnění za jaká antibiotika se jedná. Ale předem Vám chci poděkovat za odpověd. Psala jsem Vám ohledně toho, že den před užitím antibiotik jsem užíla extázi. Jedná se o antibiotika Klacid 250 mg. Byla bych ráda, kdybyste mi ujasnil, co se může stát, kdybych si vzala den po jejich užití extázi - ne však celou. Neberu ji často a max 1. Předem děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Neexistuje samozřejmě studie, která by popisovala interakci Clarithromycinu (účinná látka Klacidu) a EXT, ale na základě jeho vlastností je možné, že k interakci dojde: 1. Primárně může dojít ke změně metabolizace jedné z látek, protože obě jsou matabolizovány jaterním cytochromem P450. 2. Clarithromycin může vyvolat problémy s játry, vzácně i jaterní selhání. Totéž platí pro EXT. Oba efekty se mohou potencovat. Na jaterní selhání se umírá, protože člověk bez jater nepřežije. 3. Clarithromycin může také ne zcela jasným mechanismem vyvolat změnu fungování mozku. To platí i pro ext (kvuli tomu se bere, že?), jak by se oba efekty protnuly, těžko odhadnout. Vylučovací poločas Clarithromycinu je poměrně dlouhý, abyste vyloučila interakci s ext, musela byste jej vysadit alespoň na týden. Závislost na dávce ext nelze moc odhadnout. Samozřejmě, menší dávka je bezpečnější. Sečteno a podtrženo: Nedoporučuju to kombinovat. Nejspíš vám to neudělá dobře, potenciálně existuje i riziko, že vás to zabije. Nemusí se taky stát vůbec nic. Prostě jen záleží, do které skupiny statistiky se dostanete. Můžete se dostat taky do tý blbý. :-(