Rada
majk
Dobrý den mám několik dotazů . Přítekyně bere chronicky piko zhruba čtyři roky jaká je asi šance aby přestala brát sama. Jsou nejaké leky nebo nahražky které nejsou navykové na deprese a stvů po odchodu pika?Myslí si zé má vše pod kontrolou ale to je jen její pohled na tento problém, zatím nechce jít k žadnému lékaři ani do poradny Děkuji za odpověd majk

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud chce pritelkyne prestat sama bez odborne pomoci, ceka ji docela krusna cesta. Bohuzel zadne nahrazky za pervitin (podobne jako za jine stimulacni drogy), nota bene nenavykove, neexistuji. I latky, ktere se predepisuji pri zavislosti na heroinu (pri dlouhodobe substitucni lecbe nebo pri prevedeni na substitucni latku a postupnem snizovani davek az k abstinenci - napr. metadon ci Subutex - buprenorfin), jsou latky navykove, jsou to taktez opiaty (vice info o substituci najdete na teto strance pod kolonkou Pomoc a lecba / Substitucni lecba). Pokud jde o leky, ktere by pomohly zmirnit neprijemny psychicky stav po vysazeni pervitinu, musela by se obratit na lekare, aby zhodnotil jeji zdravotni stav a pripadne ji vhodne leky predepsal. Zadna antidepresiva nebo anxiolytika ji nikde bez predpisu v lekarne nevydaji. Takze ji mohu doporucit pouze toto - pokud chce prestat brat pervitin sama a nechce se obracet na nikoho z profesionalu, tak je vhodne upravit denni rezim tak, aby byl pokud mozno pravidelny, doprat organismu nejakou rozumnou stravu, dostatek vitaminu, pri potizich se spankem je mozne uzivat nejake bylinne preparaty, ktere v lekarne bez predpisu dostane (medunka, trezalka) a vyhybat se uzivani i dalsich drog vcetne alkoholu. Tak se da telo rychleji do poradku a snizi se riziko, ze do toho vlitne znovu. Take velmi doporucuji se vyhnout lidem a mistum spojenym s drogami. Nicmene mam pocit, ze po ctyrech letech na pervitinu (coz neni vubec malo) by melo vyrazne vetsi sanci na uspech, kdyby nejakou odbornou pomoc vyhledala. Je mnoho variant, kam se obratit, pokud byste napsal odkud jste, mohla bych vam nekoho z kolegu doporucit. Neni ceho se obavat, to ze se obrati nekam pro pomoc je spis vyhra nez prohra. Zatim drzim palce a kdyztak znovu napiste.